4/5
Alternatiivpealkiri filmiarhiivis: Valmis laiarööpmeline raudteeliin Tallinn-Türi
Mikko: Toimetus pakub 1. kategooriat. Pala on reportaažlik ning kui on ka vajakajäämisi, siis on need sündmusest endast tingitud.
Võsa: Palast on välja jäänud see tähtsus, mis on uuel raudteel Türi rahvale. Praegu on see informatsiooniline pala "Aktuaalse Kaamera" tasemel. Pakun 2. kategooriat.
Treial: Kui meenutada seda, et pala Pärnu raudtee avamisest sai 2. grupi, siis selle pala juures on operaatorid rohkem mõelnud, reportaaži on rohkem. See on samm edasi. On teada, et niisuguse sündmuse jäädvustamine polegi nii lihtne. Kõik, mida tuleb tabada, jookseb ette hetkeliselt. Kui Pärnu pala sai 2. kategooria, siis see pala oma reportaažlikkusega võiks saada 1. kategooria.
Palale anti 2. tasustamisgrupp.
Ringvaatele tervikuna, režissöör Andres Sööt - 2. grupp.
Allikas: ERA.R-1707.1.1232 Kunstinõukogu protokollid, lk 137.
Tallinn–Viljandi raudtee
Tallinna–Viljandi raudtee avati liikluseks 1901. aastal. Aastatel 1971–1973 asendati Tallinna–Viljandi kitsarööpmeline raudtee laiarööpmelise raudteega.
Viimane kitsarööpmeline rong saabus Türi jaama 1972. aasta 1. mail ning sama aasta 7. juulil saabus Türi jaama esimene laiarööpmeline rong.
www.railwaymuseum.ee/wp-content/uploads/2013/02/KONSEPTSIOON-s.pdf (30.01.2017).
Vaata lisainfot selle filmi kohta