Avaleht » Filmiliigid

Uus Tartus toodetud autobuss (1956)

Ringvaade “Nõukogude Eesti” nr 10, märts 1956

4/5

Alternatiivpealkiri filmiarhiivis: Uus autobuss

Filmikroonikad Kestus: 00:41

Huviinfo

Autobuss TA-6

Mootor: ГАЗ-51, 70hj, 6 sil.
Väljalaskeaastad:
esimene katsemudel GAZ-51 baasil: 1955 kevad
teine katsemudel GAZ-51A baasil: 1955/1956 talv
seeriatootmine 1957 - 1961, pärast 1961. a. ainult kap.remont
esimene moderniseerimine: al. 1970 kevad
teine moderniseerimine: al. 1987 kevad
Alatest 1987. aastast kapitaalremondi läbinud TA-6 autobussid said uueks mudelitähiseks TA-6-1

ENSV Autotranspordi ja Maanteede Ministeeriumi (ATMM) Tartu Autoremonditehases nr. 3 algas uue, väikese mahutavusega autobussi TA-6 seeriatootmine 1957. aastal. Enne seeriatootmist valmistati kaks katsemudelit - üks 1955. aasta kevadel, teine sama aasta lõpus talve hakul. Esimese eksperimentaalmudeli ehitamise ajal, 1955. aasta kevadel oli tehas värskelt saanud uue nimetuse Tartu Autoremonditehas. Teise katsemudeli valmimise ajaks oli uue nime lõppu lisandunud number 3 (Tartu Autoremonditehas nr. 3). /---/

Esimesed TA-6 veerevad tehase väravast välja 1956. aasta III kvartalis.
Autobussi TA-6 kere baseerus 1954. tootmises olnud GZA-651 kerele, kusjuures juhikabiini ettepoole viimisega ja "nina" kaotamisega pikenes reisijatesalong selle arvelt. Võrreldes eelmiste mudelitega parandati salongi valgustust, kütte- ja ventilatsioonisüsteemi, istemete ehitust, reisijate käsipagasi paigutust, lisati riidenagid ning rida teisi mugavust suurendavaid elemente.
Autobuss TA-6 pälvis 1960. aasta ENSV Rahvamajandusnäitusel diplomi. 

Loe Tartu autoehituse hiilgusest ja allakäigust: https://minevikumasin.ee/mudelid/?action=mudelid&ID=4 (5.05.2021).

Meie koostööpartnerid

  • Kultuuriministeerium
  • EFI
  • Eesti Kultuurkapital
  • ERR
  • Rahvusarhiiv
  • BFM
  • Kinoliit
  • Eesti Filmiajakirjanike ühing
  • Tallinnfilm