Avaleht

2000ndad - täispikkade mängufilmide sünopsised


Head käed (2001)

Kui professionaalne Riia taskuvaras Margita pärast ebaõnnestunud džiibivargust satub Vineeri väikelinna Eestis, ei kavatse ta sinna kuigi kauaks redutama jääda. Kuid tema kaasosalise telefon Riias ei vasta. Vaikses linnakeses kohtab ta kolme eesti meest, kes oma veidratest maneeridest hoolimata äratavad temas huvi ja sümpaatiat. Tagatipuks jääb tema hoolde 8-aastane Pavo. Margitale tundub juba, et siin võiks ollagi tema kodu, kuid paraku ilmub Eesti lehtedes kriminaalkroonika…

Karu süda (2001)

Siberi lummus toob kütt Niika tagasi põhjarahvaste maale. Kuigi kohalikud nganassaanid ta külalislahkelt vastu võtavad, tuleb välja, et noormehe saatus ei ole enam tema enda kätes - seda määravad nüüd looduse väed. Ta võib enese uuesti leida, kuid selleks tuleb tal kogeda kirge, valu, meeleheidet ja andestamatut süüd. Ta peab kohtama iseenda varju, armastama naist, kellele pole jäänud kedagi teist, ja surmama oma sõbra. Ainus, mis võib teda vabastada saatuse püünisest, on karu süda.

Agent Sinikael (2002)

Vana kooliga spartalik agent Sinikael hakkab jalgu jääma maad võtvale õhumüüjate hiilgeajale. Spionaažifirma töötajaid koolitama toodud sakslane Florian ei hooli endisaegsete luurajate käsitööoskustest ja tegutseb moodsate äriteooriate vaimus.

Uustulnuka õnge lähevad nii Sinikaela kolleegid kui elukaaslane Monika.

Nimed marmortahvlil (2002)

Albert Kivikase samanimelisel romaanil põhinev, Eestis kõik senised vaatajarekordid löönud sõjadraama koolipoistest, kes vabatahtlikena läksid Vabadussõja rindele kaitsma oma kodumaad ja aateid. See on kaasakiskuv lugu mehistumisest, esimesest armastusest ja vabaduse rängast hinnast. Kas saavad nad tasuks armastuse ja isamaa või jäävad neist mälestuseks vaid nimed marmortahvlil?

Kohtumine võõras linnas (2003)

Noor soomlane Joni on leidnud Eestis armsama, eestlanna Rimma, ja otsustanud jääda elama Pärnusse. Tema 15 aastat vanem vend, fotograaf Sami, kes töösse mattudes on kaotamas oma elukaaslast Sannat, kuuleb aga Joni arstilt, et ta peaks venna kiiresti üles otsima. Sami aimab, et Joni tervis on halvenenud ja tunneb, et tema kohus on tuua vend tagasi Helsingisse, haiglasse. Ent Pärnus leiab ta eest Joni, kes armastab, on õnnelik ega mõtle surmale. Võõras linnas, võõral maal kohtudes näevad vennad teineteist uue pilguga. Muutub ka nende vaade iseendale.

Somnambuul (2003)

Sõja jalust põgenenud rannarootslaste külla on paigale jäänud ainult majakavaht Gottfried. Tema tütar, nooruke Eetla loobub viimasel hetkel paadiga üle mere põgenemast ja naaseb koju. Siin on ta nüüd koos isaga silmitsi iseenda painete ja küla hõivanud nõukogude sõduritega. Hirm võõra ja tundmatu ees sunnib Eetlat põgenema unenägudesse. Taeva, maa ja vee piiril seistes heitleb ta reaalsuse ja ulma, elu ja surma vahel. Majakasse varjunud arst Kasper püüab tüdrukut toetada, kuid temagi ei suuda tuua tasakaalu Eetla vankumalöönud maailma.

Vanad ja kobedad saavad jalad alla (2003)

Film räägib lihtsatest inimestest: meie naabritest, kolleegidest, tuttavatest, nende ambitsioonidest, vajadustest – inimestest, kelles ei ole kadunud inimlikkus. Täpsemalt on see lugu kahest raadio DJst, kes teevad oma rutiinset kuuldemängu, kus nende väljamõeldud tegelased üritavad hakkama saada nii linnas kui maal. Korraga lööb nende maailma välguna sisse tõeline armastus. Õnneliku lõpu nimel peab sekkuma lausa NATO.

Sigade revolutsioon (2004)

1986. aasta suvel sõidavad tuhanded noored Eesti Õpilasmaleva kokkutulekule, et veeta kolm päeva täis seiklusi, armumisi ja pidutsemist. Süsteemi survet tunnevad noored aga siingi – tuleb täita ideoloogilisi reegleid ja mitte suud pruukida, sellest hoolimata, et elu ei vasta loosungitele ja elluastujat võib oodata hoopis Afganistani sõda. Kuid surve tekitab vastusurvet, ja lahvatab mäss süsteemi vastu.

Täna öösel me ei maga (2004)

Harri ja Evelini abielu, mis ju ometi on materiaalselt nii hästi kindlustatud, on lagunemise äärel. Evelin juhtub ühel suveööl linnas uidates koos kahe noorega, Älisi ja Kristoferiga, pealt nägema mõrva. Harri politseiuurijana püüab neid rahustada, kuid ühtäkki avastavad noored end kurikaelte tagaaetavatena. Uurija ise käib aga õige hämaraid radu pidi ja seega ei saa keegi neljast olla kindel, et öö ei too hukatust.


Veepomm paksule kõutsile (2004)

Tänapäevane lugu kahest väikesest õest, kes jäävad vanemate äraoleku ajal tädi hoole alla. Puhkev vägikaikavedu laste ja resoluutse lapsehoidja vahel viib läbi ootamatute keerdkäikude õnneliku lõpuni, kus kõik saavad seda, mida soovisid.

Kõrini! (2005)

Elus ja inimestes pettunud kaugsõiduautojuht Kaminsky otsustab oma elu viimase sõidu teha Eestisse, et täita üks ammune lubadus. Juhuse kombel saab ta teekaaslaseks eestlannast tšellisti Stella, kelle karjäär Saksamaal on lõppenud juba enne algust. Varjuna järgneb treilerile katafalk, milles oma käestlibisenud saaki jälitab algaja eestlasest pangaröövel Hunt, keda sünge minevikuga matusetalitaja Manfred püüab Jumala juurde juhtida. Eestis täituvad kõigi nende soovid, kuigi mitte päris nii, nagu nad ise kujutlesid.

Libahundi needus (2005)

Noor Vanemuise näitlejanna Liina hakkab mängima Tiinat August Kitzbergi “Libahundi” uues postmodernistlikus lavastuses. Kuid teatris kummitab, proovidel lasub needus, mänguverest saab päris veri... Lavastus ei sünni enne, kui pole lahendatud mõrvamüsteerium, mis viib Liina tagasi eelmise sajandi teatrilegendide ja -intriigide juurde.

Malev (2005)

13. sajandi alguse Eesti- ja Liivimaa. Saksa ordu on tulnud allutama ja ristima siinseid loodusrahvaid. Eesti soost noormees Uru, kes on vangina viidud Euroopasse ja seal hariduse saanud, otsib endas tasakaalu eestlaseks jäämise ja eurooplaseks saamise vahel. Tema sisevõitluse taustaks on keerulised rahvusvahelised intriigid ja pöörased seiklused, kus temast sõltub sünnimaa tulevik. Uru koos sõber Tugisega võitleb julma Jurmala foogti Hippolyti vastu ning oma armastatu Ilge südame eest. Kas aga ka suguvennad eestlased on vabaduseks valmis?

Röövlirahnu Martin (2005)

10-aastane Martin on emaga uude elukohta kolinud. Siin ei ole poisil sõpru ja ta veedab aega üksi Röövlirahnul. Viimasel koolipäeval paneb ema Maris Martinile südamele, et ta vähemalt täna ühtki pahandust ei teeks. Ometi läheb kõik jälle valesti. Kooli direktoril Rolandil on nimelt tütar Marta, kes meeldib Martinile, aga ka Kevinile, kellel on uhke roller ja kallid tossud. Poiste rivaalitsemine lõpeb Martini jaoks ema koolikutsumisega. Viimases hädas tuleb poisile appi riukalik võlurkass Nitram, ühes temaga aga ka uued seiklused.

Stiilipidu (2005)

Pankrotistunud telejaama kostüümikunstnik Alice, õmbleja Ada ja grimeerija Jana otsustavad luua oma firma. Nad sisustavad vanas tehasehoones ateljee, ostavad võlgu ära tulekahjust päästetud kostüümilao inventari ja asuvad riietama inimesi nende unistuste ja igatsuste kostüümidesse. Nad on valmis firma edendamiseks lõputult ohverdama oma jõudu, aega, isiklikke suhteid ja loovaid ideid. Klientide eriskummaliste soovide täitmisega saavad nad hiilgavalt hakkama, kuid nende loomingulisse mängumaailma murrab jõhkralt sisse raha-, kuulsuse- ja naudingujanu.

Igavese armastuse sõdalane (2006)

Sõdalane, kellel seisab ees lõplik võitlus hea ja kurja vahel, peab olema meelelt puhas, kirgas ja külm nagu kalliskivi. Meister Sintai aga armub kaunisse neiusse, kelle süda kuulub teisele. Sintai alistab küll vastase, kuid ei hävita teda. Nii loob ta endale võimaluse armastada õnnelikult mõnel teisel ajal ja teises kohas, kuid annab ka võimaluse kurjusele, mis tema tõttu ärganuna ähvardab muuta põrguks 21.sajandi maailma.

Koer, lennuk ja laulupidu (2006)

Riia lennuväljal on erakorraline olukord. Maandumas on kaaperdatud lennuk, mille vastuvõtmiseks koondatakse sõjaväe, politsei ja päästeameti jõud. Selgub aga, et vältimaks pantvangi, 7-aastase Tomi tapmist, tuleb välja käia hoopis teistsugused panused - kohalik šokolaad, laulupidu ja laskesuusatamine. Lõputuna näivatest segadustest hoolimata esitletakse neid Läti rahvusliku uhkuse sümboleid lennuväljal veel samal päeval, kuid kas see ikka viib rahumeelse lahenduseni?

Kuldrannake (2006)

Kunagise menubändi kokkutulek saab kohutava pöörde, kui rikaste ja ilusate sekka ilmub kutsumata külaline, kes toob sõnumeid Soodoma ja Komorra taastulekust. Vanadest aegadest tuleb nüüd meenutada just seda, mida keegi ei tahtnud mäletada.

Meeletu (2006)

Neljakümneaastane edukas ettevõtja Toomas otsustab teha aastase pausi - jätta naine, poeg ja äri ning asuda elama üksildase metsajärve äärde vanasse talumajja. Peatselt koputab uksele naabrimees, tema järel ka teine, ja näib, et terve küla värvikad elanikud vajavad temalt sõnumit, millele vihjab salapärane metsaneid. Toomas tunneb eneses tõekuulutaja väge ja vaimu. Kui aga abikaasa ja äripartner teda külastavad, tuleb loosse ootamatu pööre.

Ruudi (2006)

Ruudi elab Saaremaal kahekesi oma ema, konstaabel Karmeniga. Isa pole nende majas kunagi olnud. Ruudi suur kirg on viikingid, ja tema rõõmuks korraldatakse Kuressaare laadal lõbusõit päris tõelise viikingilaevaga. Paraku selgub, et temavanused poisid ilma isata lõbusõidule ei pääse. Nii ei jää Ruudil hädaga muud üle kui asuda sõbratar Vika abiga endale isa otsima.

Vana daami visiit (2006)

Laostunud linnake võtab vastu siit aastakümnete eest lahkunud Claire Zachanassiani. Siis oli ta veel Klaara, 17 aastat vana, puruvaene ja rase. Nüüd on Claire miljardär ja kõik loodavad tema helduse peale. Vana daam pakubki linnale miljardi tingimusel, et surmatakse auväärne linnakodanik Alfred Ill, tema lapse isa, kes toona valetunnistajate abil vastutusest kõrvale hiilis. Ebainimlik ettepanek lükatakse pahameelega tagasi. Varsti aga vallandub linnas ostubuum, kõik võtavad võlgu, ja sedamööda, kuidas kasvab üldine heaolu, süveneb hukkamõist Alfredi suhtes.

Georg (2007)

Tõsielufaktidel põhinev lugu eesti nimekaima ja armastatuima laulja Georg Otsa (1920 –1975) saatusest, tema kunstniku- ja eraelust. Erakordse andega laulja jäi maailma ooperilavadel tundmatuks. Peale Eesti tundis ja armastas teda vaid Venemaa ja Soome publik. Aeg oli selline. Nõukogude süsteem oli oma talentide suhtes kiivas. Film jutustab Laulja loo, kõneleb saatusest, mida vormisid keerulised ja muutlikud aastad. See on ka väga isiklik lugu armastusest, intriigidest, perekonnast.

Jan Uuspõld läheb Tartusse (2007)

Andekas, kuid alkoholi tõttu tippvormi kaotanud näitleja Jan Uuspõld otsustab lõpetada teleklouni mängimise ning võtta vastu tõsise rolli Vanemuise teatris. Teekonnast Tartusse saab aga ebatavaline, kohati liialdustesse kalduv, tänapäeva Eesti elu ja mentaliteeti kirjeldav reis läbi inimloomuste, mõttemallide ja hoiakute. Väljamõeldud tegelaste kõrval astub filmis üles palju Eestis üldtuntud inimesi iseenda, teiste kuulsuste või näitlejate esituses. Peaosalise filmisaatus on inspireeritud tema reaalsest elukäigust. See on must komöödia, mis kätkeb põhjamaiselt nukrat eksistentsialistlikku draamat.

Klass (2007)

See on lugu aust ja väärikusest. Üks kuueteistaastane poiss satub olukorda, kus ta astub klassi peksupoisi kaitseks välja. Hiljem ei saa ta enam oma teost taganeda ja peab jätkama tolle kaitsmist, mis tähendab talle teiste, nn normaalsete klasssikaaslastega vastandumist: ta tõugatakse noorte mikroühiskonnast välja. Sellest hetkest on loo põhiküsimus ülekohtus. Kui palju lubab inimese väärikus kannatada ülekohut? Ja millisest hetkest muutub vastuhakk ise vägivallaks?

Kuhu põgenevad hinged (2007)

15aastase Anni elus on toimumas suured muutused – tal on kasuisa ja kohe sünnib poolvend. Ent Anni ema on närviline ja kiivas kõigi, isegi tütre suhtes. Ann ei mõista, millest tülid ja lõputu muretsemine. Satanistide saiti külastades räägib ta Sethi-nimelise kaaslasega soovide täitmisest ühe erilise palve abil. Spontaanselt lausub ta seda veel sündimata venna kohta. Kui aga vastsündinul avastatakse südamerike, valdab teda hirm. Ta tahab palvet tagasi võtta ja pöördub abi saamiseks oma uue salapärase sõbranna Maya poole.

Magnus (2007)

Magnus kasvab katkises peres, kus lastest eriti ei hoolita, ja mängib surmaga juhul-kui-mänge. Vanemate jutust on ta teada saanud, et oma kopsuhaigusega ei ela ta kuigi kaua. Noorukina on haigus küll välja ravitud, kuid ängistus on süvenenud. Magnus ei näe elul mõtet ega endal tulevikku. Isa, kes on oma raha teeninud valgustkartva äriga, loodab pojas elutahet äratada samade naudingutega, millega ta ise on harjunud. Magnus lähebki isa juurde, kuid tema loodab midagi muud.

Mis iganes, Aleksander! (2007)

Aleksander on andekas noormees, kes ei tea, mida oma eluga pärast keskkooli lõpetamist peale hakata. Mõtted karjäärist, perest, ülikoolist või sõjaväkke minekust tunduvad talle võõrana. Teda justkui ei huvita miski. Õnnetuseks ei oska oma pojale nõu anda ka Aleksandri vanemad ega sõbrad. Aleksander on aastaid kõrvalt jälginud, kuidas elavad teised inimesed ning jõudnud arusaamisele, et ei taha saada nende sarnaseks. Aleksander tahab teistsugust elu. Aga millist just - seda ta ei tea veel. Siinkohal tuleb poisile appi tema onu, kes sõidutab poisi Võrumaale oma venna mõisa, kus pesitseb geeniuste ja hullude seltskond, kellele ükski müsteerium ei tekita probleeme. (luxfilm.ee)

Nuga (2007)

Kinnisvaramaakler Ekke tunneb, et kuigi tal on justkui kõik olemas - töö, pere, raha -, pole elul õiget maitset. Otsides sellele vürtsi, sooritab ta tahtmatult väärteo, mis pakub ootamatut pinget. Seda pinget üha uuesti tunda ihaldades jõuab ta meeleseisundini, mida ta enam ei suuda kontrollida. Ta haarab noa ega saa seda enam käest panna.

Sügisball (2007)

"„Sügisball” räägib inimeste eraldatusest ja võimetusest teisteni jõuda. Samas leidub seal muigeid ja absurdi ning mõni vastavalt häälestunud vaataja võib isegi laginal naerda saada. Kui katsuda kuidagi žanri määratleda, siis võib öelda, et „Sügisball” on süsimust komöödia üksindusest, ahastusest ja lootusetusest.”
Veiko Õunpuu, režissöör

Detsembrikuumus (2008)

Pealtnäha on elu Eesti Wabariigis rahulik, kuid vana rindehunt kindral Põdder aimab halba. Tallinn kubiseb konspiratiivkortereist ja piiri taha on kogunemas mässulisi. Märulidraama 1924. aasta 1. detsembri kommunistlikust riigipöördekatsest ning verise öö sündmustest, kus kaalul on noore vabariigi ja noore abielupaari saatus.

Mina olin siin (2008)

17-aastane Rass liigub seltskonnas, kus alkohol, uimastid, purunenud perekonnad ja poolelijäänud koolid on rutiin. Rass on kindel, et tema rabeleb sellest välja, kuigi loota on tal ainult endale – ema on surnud, isa võõraks jäänud, tüdruksõber Säde töötu. Rass aga on armastuse, truuduse ja usaldatavuse nimel valmis ka kriminaalsel teel raha hankima. Kui ta oma sulist äripartnerile suure summa võlgu jääb, tundub narkoärikas Olari pakkumine väljapääsuna. Ent esimesele viieteistkümnele annusele järgneb juba palju suurema koguse müümise nõue, mis paiskab Rassi, ta poolvenna Mõssa ja sõbra Janari otseteed allmaailma julma tegelikkusse.

Soovide puu (2008)

Lootes leida võimalusi iseseisva elu alustamiseks, sõidab Liina maalt pealinna oma sugulase Ave juurde. Supermarketi kassa pole küll just unelmate töökoht, kuid Ave tutvuste kaudu saadaolevatele ta lihtsalt ei sobi. Tööl ja ühiselamus kohtab Liina rohkem või vähem kummalisi inimesi, kellel kõigil on omad soovid. Nagu väidab naaber Saara, on kusagil olemas soovide täitmise puu, kuid kuidas seda kõigi teiste puude seas ära tunda? Ja kuidas aru saada, mida tegelikult kõige enam soovid? Liinal tuleb läbi käia rida absurdseid, kurbnaljakaid ja koguni ohtlikke olukordi, veendumaks, et otsitav on peidus temas endas.

Taarka (2008)

Kui neiuohtu Taarka oma sõpra Vassot konna ja kuningapoja mängus suudleb, on tema saatus juba pöördunud - isa on kõrtsis maha mänginud perekonna vara ja tütre hõbeehted. Taarka sõbrannad kiidavad küll ta lauluandi hõbedast kallimaks, kuid Vassol ei lubata teda kosida, et võõrast verd minia vaesust majja ei tooks. Kui Taarka kaksikud ilmale toob, pole Vassot kuskil. Üksinda lapsi toites, kattes ja mattes saab hüljatud tüdrukust isepäine naine, kes elab oma reeglite järgi, lauluema, kelle kuulsus kõlab üle kogu Setomaa ja jõuab üle Eesti piiridegi - ja kes kodukülas jääb surmani võõraks ja väljaarvatuks.

Võõras (2008)

Poiss elab oma emaga üksildases talus metsade keskel. Aeg-ajalt külastab ta vanglas olevat isa, kellega teda seob ühine saladus. Elu kulgeb tasaselt päevani, mil õuele astub võõras, käes kirjake isalt ja külje sees kuulihaav. Läbi vaikiva poisi silmade näeme elu muutumist, näeme kevadet muutumas talveks ja tärganud lootust muutumas reetmiseks.

Buratino (2009)

Buratino elab oma ema Maria Carloga müüriga kaheks jagatud HeaHalva linna vaesel poolel. Ta käib kohutavas koolis, peamiselt aga teeb sõprade Artemoni, Pierrot' ja Toivoga lollusi ja bändi. Maria ei ole pojale avaldanud tema kummalise sünni saladust. Rikka linnaosa kõrgeimas pilvelõhkujas elav kuri Carabas Barabas otsib taga poissi, kelles peitub maailma vallutav võluvägi. See jaht viib Buratino kokku Carabasi sinijuukselise tütre Malvinaga, kellesse poiss silmapilkselt armub. Carabas Barabas ja tema käsilased Duremar, Kass ja Rebane oma plaanidest ei loobu ja see tähendab võitlust viimse veretilgani. Plahvatustest ja lauludest tulvil muusikaline trash-komöödia eelkõige teismeeas piinlevatele inimestele, täis möllu ja meelelahutust, ...

Ebalus (2009)

Ülipikkade kaadritega eksperimentaalfilm naisest, kelle elu oma tavapäraste rutiinsete tegevustega kulgeb nelja seina vahel. Naine otsekui ei taju enam aja kulgemist ega inimesi, kes elavad kuskil väljapool. Pärast pikka ebalust, korralikult riides ja meigituna, astub ta ühel ilusal päeval siiski uksest välja.

Pangarööv (2009)

Vanglaväravad avanevad ja saatus pakub rusikakangelasele Madisele uue võimaluse. Ootav kirjapruut ja rahulik seaduskuulekas elu maal on nii käegakatsutavad - seekord ei saa miski viltu minna. Teekaaslaseks saab ta õepoja, kohmetu teismelise Hannese, kelle suurim soov on Madise omale risti vastupidine. Algab mäng, kus nii tugev kui nõrk saavad üha uusi võimalusi ja võitja pole lõpuni selge.

Püha Tõnu kiusamine (2009)

Ida-Euroopa, uus sajand. Hundiseadused ja hundiisu. Siiski otsib mõni veel hea ja kurja tundmise puud – nähtavasti kvaliteetse kontorimööbli jaoks… Keskikka jõudnud Tõnu leiab end just sellisest hämarduvast metsast, nagu Dante kirjeldab. Tema mõõdukalt jõukasse ja rahulikku ellu sugeneb tavatu küsimus - kas on võimalik olla hea inimene? Mida see tähendab üleüldse? ja talle endale? Tõnu on teel selgemasse äratundmisse; aina pöörasemaks muutuvas reaalsuses puutub ta kokku mitmete tänase Eesti ühiskonna näidisisenditega ja olukordadega, milles ei puudu põnevus ja must huumor. Näib, et pikkamööda, kuid vältimatult kaotab ta töö, pere ja lõpuks ka iseenda.

Vasha (2009)

Toomas on 16aastane energiast tulvil Tallinna poiss, kes on jätnud kooli ja tahab saada agendiks. Politseiga on ta juba tuttav - näppamiste tõttu. Autoplahvatuse tagajärjel satub Tom haiglasse ühte palatisse tšetšeen Arturiga, sõjas perekonna kaotanud kinnise ja karmi mehega. Kuna politsei usub kindlalt, et Arturil on Eestis maffiasidemed, aitab Tom tal põgeneda. Mees ei taha teda oma asjadesse segada, kuid poiss järgneb talle kõikjale. Vähehaaval tulevad nähtavale Arturi mineviku sünged varjud. Tomi lustakus näib tema valu küll leevendavat, kuid veritasust ei saa tšetšeen loobuda. Nooruk seatakse silmitsi hirmutava tegelikkusega, kus asjad ei ole sellised, nagu nad paistavad, ja kus iga valik võib olla saatuslik.

 

Meie koostööpartnerid

  • Kultuuriministeerium
  • EFI
  • Eesti Kultuurkapital
  • ERR
  • Rahvusarhiiv
  • BFM
  • Kinoliit
  • Eesti Filmiajakirjanike ühing
  • Tallinnfilm