Avaleht » Filmiliigid

Liblikapüüdja (1978)

Dokumentaalfilmid Kestus: 44:50

Sisukokkuvõte

Aino Bach lebab haiglavoodis, lehitseb Wiiralti monograafiat ning vestlevad kõrval istuva arstiga.
Kadrioru lossi fuajeesse siseneb Aino Bach, kellele ruttab vastu kunstiloolane Sirje Simson. Põrandal lebavad pildid, mida Aino Bach ja Sirje Simson asuvad valima tulevasele näitusele.
Kirju liblikas heljutab tiibu, suur punaste marjadega pihlakas seisab tee ääres. Grammofonilt kõlab L.Ferré laul "Sa ei tule mitte kunagi enam tagasi", Aino Bach kuulab, raudtee rööbastest hajub läbi Kaarel Liimandi portree. Bach räägib Liimandist, sõttaminekust. K. Liimandi "Liblikapüüdjad" pildi ees meenutab Aino Bach Liimandile poseerimist. Ta meenutab nende kooselu algust, Pariisi-sõitu.
Vanade puude okste vahelt paistab vahune meri. Aino Bach võrdleb liblika elu inimese eluga. Ta võtab murult visandid, aga tuul viib paberilehe lendu. Aino jutustab, kuidas sündisid tööd "Poiss aknal" temal ning "Poisike" Kaarel Liimandil ning modelliks olnud poisist.
Tee ääres seisva pihlaka juurde tuleb eemalt Aino Bach kahe lapsega pihlamarju korjama. Vana talumaja ees aga on kunstnik väikese poisi Innari modelliks sättinud, tüdruk ajab niiti läbi pihlakamarja. Aino Bach jutustab oma lapsepõlvest, oma emast ja isast, nende poseerimisest Liimandile.
Telliskiviseinal ripub K. Liimandi "Demonstratsioon". Kunstihoone aknast paistab Võidu väljak, kus marsib punalippudega demonstratsioon. A.Bach vaatab seda aknast, puhastab laua ääres õunu, paneb marju pudelisse. Ta räägib elu ja oludega mutunud väärtustest.
Aino Bach töötab ateljees, kui uksele astub Bajadeer - modell Magda Anso Pallase-päevilt. Üllatav kohtumine toimub üle 30 aasta. Bajadeer uudistab ateljees. Nad vestlevad Tartu perioodist, Aino Bach näitab illustratsioone raamatule "Mustlasmuinasjutt", kus modelliks oli Bajadeer. Jätkates oma tööd, silub Aino Bach plaati, paneb töö pressi alla, asetab äsjavalminud töö lauale. A. Bach räägib enda ja Liimandi kunstist, endi käekirjast, vastastikusest austusest. Ta meenutab sõjaaega, Jaroslavli perioodi, hilisemat sotsialistlikku realismi, kui hakkas tegema tööinimeste portreesid. Samas aga sündisid Aino Bachi "Magav laps", "Väike Mari", "Lamav naisakt"jpt
Kadrioru Kunstimuuseum on inimestest tulvil. Aino Bachi 75.juubeli näituse avab kunstimuuseumi direktor Inge Teder, kõnet peab Kunstnike liidu esimees Ilmar Torn. Juubilari on tulnud austama arvukas hulk õnnitlejaid.
Talvisest Kadriorust koju, astub Aino Bach Kunstihoone trepikoja pikkadest treppidest üles, eakale naisele on see paras katsumus. Vahepeal puhates jätkab ta oma teed.



Märksõnad: armastuslugu | austamisüritus | elu analüüsimine | elukaar | elukaaslased | elusaatused | elusügis | graafik | graafika | graafikateoste valmimine | kunsti inspiratsiooniallikad | kunsti politiseerimine | kunsti suurkujud | kunstihoone | kunstikogu | kunstilooming | kunstimuuseum | kunstinäituse avamine | kunstiteadlane | kunstniku ateljee | maalikunst | maalikunstnik | modell | mõtisklused elu ja loomingu üle | pihlakas | talvine loodus | Vaata kõiki »

Meie koostööpartnerid

  • Kultuuriministeerium
  • EFI
  • Eesti Kultuurkapital
  • ERR
  • Rahvusarhiiv
  • BFM
  • Kinoliit
  • Eesti Filmiajakirjanike ühing
  • Tallinnfilm