Avaleht » Filmiliigid

Röövpüüdjajaht (1975)

Moskva Kõrgem Stsenaristika- ja Filmirežiikursus: Marika Villa diplomitöö

Jaan Rannapi jutustuse "Iseloomuviga" järgi

Tudengifilmid | Noortefilm Kestus: 21:02

Huviinfo

Marika Villa diplomitöö

Marika Villa õppis Moskva Kõrgematel Stsenaristika- ja Filmirežiikursustel lastefilmide režissööriks. Tema esimeseks kunstiliseks filmiks oli kursusetööna valminud film "Anu ja Sipsik". Diplomitööks kursuste lõpetamisel sai noortefilm "Röövpüüdjajaht". Marika Villa juhendajaks Moskva Kõrgematel Stsenaristika- ja Filmirežiikursustel oli tuntud filmilooja Andrei Mihhalkov-Kontšalovski.

Filmi valmimisest

Filmi tootmisperiood 23.09.1974 - 22.01.1975.
Võtted toimusid Valgejõel ja Võsul 7.10.1974 - 8.12.1974
Montaažiperiood 9.12.74- 22.01.1975.
Filmi maksumus : 41 856 rbl.

Võttepäevi kasutati täiel määral, vaid kolmel päeval seisid võtted vihma tõttu. Stseenid röövpüüdjaga - jõe ääres luuramine, võitlus, mootorratta ventiilide äravõtmine - on filmitud Nõmmeveski joal, kus Valgejõgi on kärestikuline ja voolab paekivipaljanditega ürgorus. Poestseen filmiti päris poes, kolhoosikontori remontisid ja sisustasid filmimiseks grupiliikmed ise. Võtterühma liikmeid kasutati poe, autobussi ja kolhoosikeskuse stseenide filmimisel osatäitjatena. Isa rolli mängis režissööri assitent Raul Tammet, kuigi algselt plaaniti isa ossa A. Linnamäge. Inspektori rolli oli algselt mõeldud Rudolf Allabert, müüja ossa Kaljo Komissarov, raamatupidaja Radamese osatäitjaks Mati Klooren. 
Stseenid bussis - Juhani kujutluspilt, kuidas röövel  ta bussis teiste reisijate hulgas ära tunneb ja kinni võtta tahab, on filmist välja jäetud.

Katkeid "Tallinnfilmi" Kunstinõukogu protokollist 7.02.1975:

M. Balbat: Laste tüpaažid on kenasti valitud. Lapsed teevad ära oma töö, teatud akadeemilisust ja kramplikkust on alguse- ja lõpustseenides.
G. Skulski: Mulle tundub, et film näitas, et noor režissöör oskab töötada lastega. Kõige parem on laste valik ja paljudes stseenides on saavutatud seda, et nad on loomulikud.
V. Käsper-Anderson: Episoodide kaupa võttes meeldis kõige rohkem poestseen, kus on kõige rohkem tunda laste vahenditust, siirust ja väga tervitatav on, et selles episoodis Enn Klooren ka kaasa läheb lastega... Mind häiris täiskasvanute töö. Täiskasvanud oleksid pidanud olema nii valitud, et nad laste ansamblit ei lõhuks... Mind väga segab valitud interjöör... Praegu meie külaelu, majad, kultuuriasutused on midagi muud.
L. Remmelgas: Tõepoolest, film on ju püüdlikult, korrektselt, professionaalsusega tehtud. Aga midagi jääb puudu... Stsenaariumis oli toredaid võimalusi, kuid need ei ole ära kasutatud... Kas see on fantaasiapuudus? Mina ütleksin - režissööripoolne detailiseerimisoskus. Julguse puudus seda fantasiat rakendada. /.../ Sünkroon on ebaõnnestunud.

Otsustati: esitada lühifilm 2. tasustamisgrupi saamiseks. Salajasel hääletusel hääletasid 2. grupi poolt 5 ja 3. grupi poolt 4 Kunstinõukogu liiget.

Allikas: Riigiarhiiv ERA.R-1707.1.1439 

Meie koostööpartnerid

  • Kultuuriministeerium
  • EFI
  • Eesti Kultuurkapital
  • ERR
  • Rahvusarhiiv
  • BFM
  • Kinoliit
  • Eesti Filmiajakirjanike ühing
  • Tallinnfilm