Avaleht » Filmiliigid

Ema (2016)

Inspireeritud Kevin MacCanni raadioseriaalist “Kooma”

Mängufilmid | Põnevusfilm Kestus: 89:00

Huviinfo

Filmi saamisloost

Õhtulehe video - "Kadri Kõusaar: mikroeelarvega filmi pluss on, et selle saab kähku ära teha" on Kais Allkivi intervjuu Kadri Kõusaarega filmi esilinastusel 07. jaan 2016.

http://www.ohtuleht.ee/712100/ohtulehe-video-kadri-kousaar-mikroeelarvega-filmi-pluss-on-et-selle-saab-kahku-ara-teha

Filmist meedias

ETV kultuurisaade OP analüüsib 19. jaan 2016 saates Kadri Kõusaare "Ema":
http://etv.err.ee/v/fb5a850e-88b9-4463-b24c-182afa080cfb

Eva Kübar: „Suvi veereb sügisesse ning õpetaja Laurist (milline otsene viide Lutsule) kujuneb linna pihiisa. Maja on kui läbikäiguhoov, kus ülakorrusel käivad juttu puhumas nii koolidirektor Aarne (Andres Noormets), Laurisse armunud õpilane (Getter Meresmaa), hullumeelne lapsepõlvesõber (Katrin Kalma), pruut Riin (Rea Lest) kui ka peresõber Andres (Jaak Prints). Kas Lauri nende jutte kuuleb või kas ta ikka üldse ongi nii väga koomas, jääb vastuseta küsimuseks.

Pealkirja ja esmase kirjelduse järgi võiks arvata, et tegu on süvapsühholoogilise draamaga koomasse langenud poja eest hoolitseva ema (Tiina Mälberg) rasketest emotsionaalsetest läbielamistest. See liin on filmis küll olemas, kuid mitte väga rõhutatud. Eelkõige on siiski tegu tragikoomilise thriller’iga püüust lahendada tulistamisjuhtumit Eesti väikelinnas.

Leana Jalukse stsenaariumis leidub küllaga eestlaste pihta suunatud eneseirooniat, mis teeb filmivaatamise mõnusalt vabaks ja üldse mitte ängistavaks. Selliseks, et viskad jalad eesistuja tooli seljatoele ja turtsud mõnuga.

Kõusaare režissöörikäekirjas on tunda ka mõningast kõrvaltvaatajapilku kogu siinsele elule, võib aru saada, et ta ei samasta ennast Eestiga, vaid pigem vaatab siinsele läbi euroopaliku, veidi suurema ja avarama prisma. Võttes põhjamaist ängi kergelt ja huumoriga.

Hea rolli teeb Tiina Mälberg emana, kellele see on esimene suurem filmitöö. Näitleja emotsioonide skaala on lai ning rolli spekter ulatub eneseteadlikust naisest kuni kooliplikalikult mehe jalge ees oma tahtmist nõudva tüdrukuni välja.

Ema karakter on filmi selgroog, hoiab lugu koos ning ühendab oma sooja kohvi ja koogiga kõiki teisi majast läbi voorivaid tegelasi. Mälbergi nüansirikast mängu on põnev vaadata.

Teiseks pärliks on kindlasti Jaan Pehki kehastatud kohalik konstaabel Savi – siiras, püüdlik ja hea südamega tüüp, kes oma lihtsal moel alati parimat teha üritab. Tekitades nii pidevalt koomilisi olukordi.

Mõistagi on loosse segatud müstilisel moel kadunud sularaha, mille koomas Lauri olevat enne tulistamist arve pealt välja võtnud, kinnisvaraga mehkeldamised, relvad, mida antakse käest kätte, ning liivakastist leitud kuul. Muidugi ka natuke puhast loomalikku sugutungi ning jahikirge. Kõik, mis tarvis täiuslikuks põnevikuks.

Väikelinliku atmosfääri aitavad luua soome operaatori Jean-Noël Mustoneni veidi uhutud pastelsed värvitoonid. On rammestav suvi, poeg on koomas, kõik seisab ja ka tulistamismüsteerium ei taha laheneda.

Kogu üsna hästi jooksva loo puuduseks on aga see, et ka vaatajale ei anta ühtki ühest vihjet tulistaja kohta ehk vaataja ei tea suurt rohkem kui tegelased ekraanil, mis tõmbab kohe põnevust maha. Erinevaid niite on palju, kuid ei midagi, mis millegagi haakuks. Lõpuks muutub see väsitavaks ning kogu tulistamise ümber toimuv segadus ei tundu enam tegelikult põnevana.

Teiseks on loos küllaga materjali märksa psühholoogilisemaks linateoseks. Koomas Lauri tundub natukene nagu mingi ilus asi, mida ülakorrusel vaatamas käiakse. Ema käitumisest võib küll aru saada, et poja eest hoolitsemine on füüsiliselt raske, kuid tema emotsionaalsed kannatused ekraanile ei jõua.

Tundelisest poolest on filmis lihtsalt üle libisetud, mattes selle kas veel üles võtmata tulbisibulate või jahilkäigu alla. Üks isa Arvo (Andres Tabun) ja poja neljasilmavestlus küll on, kuid ka siin on emotsioonid üsna sordiini all, justkui oleks režissöör nende näitamist kartnud.

Tundeid (peale puhta suguiha) pole ka ema ja koolidirektor Aarne omavahelises suhtes. Läbi huumoriprisma ja üsna nutikalt on küll lahendatud ehteestlaslik seksistseen, mille eest võiks Kõusaart kiita.

Ilmselt oli põhjamaalaste emotsioonituse näitamine ka taotlus, kuid siiski sel juhul oleksin siiski oodanud, et sisemist võitlust omaenese tunnetega oleks ekraanil siiski rohkem näha. «Emas» tekib aga kohati küsimus, kas tegelased üldse midagi tunnevad.

Omal moel ongi koomas Lauri tegelikult see käsn, kellesse kogu väikelinn oma välja ütlemata ja elamata emotsioonid suunab. Miski, mis on alati paigal ja stabiilne. Samas turvaline – kuna suure tõenäosusega ta üldse ei kuule ning päris kindlasti kohe ei reageeri ta mingil moel vastu. Ilmselt, kui Lauri kord koomast ärkab, kirjutab ta sellest kõigest raamatu.“

Kübar, E. (2016). Tahaksin Lauriga rääkida. Postimees, 8. jaan, lk 17.

Brigitta Davidjants: „Filmile lisab parajas koguses originaalsust tõik, et üks osaline, nimelt koomas poeg, on absoluutselt staatiline – võte on tuntud küll maailma filmikunstis, eesti filmis aga mitte niivõrd. Aina uuesti ja uuesti ilmuvad kaadrisse inimesed, kellel on koomas mehele midagi südamelt ära rääkida: kes avaldab armastust, kes räägib rahamuredest, kes kurdab oma raske elu üle. Dialoog toimib, kuigi üks osapool on tumm – karakter luuakse vaikuse kaudu. Lauri avatakse teiste inimeste ja nende monoloogideks pöörduvate kahekõnede vahendusel.
/---/

Film on välja reklaamitud kui triller ja just selleks võikski seda kuiva sisukirjelduse põhjal pidada. Filmi vaadates ei teki aga psühholoogilise põnevusfilmi tunnet. No lihtsalt ei teki vajalikku pinget. Pigem mõjub „Ema“ peredraamana, kuhu on põimitud pikantseid detaile ja mõningast intriigi. Üldse jääb režiid jälgides kohati selline tunne, nagu koosneks film etüüdidest. Mõnikord moodustavad need etüüdid ka terviku, ent mitte alati. Ka mõni suhteliin on selgem, mõne teise puhul jääb aga õhku rippuma küsimus, miks seda üldse tarvis oli.

Filmi helgeimate hetkede hulka kuulub kahtlemata Tiina Mälbergi osatäitmine. Tundub täiesti uskumatu, et Elsa näol on tegemist tema esimese peaosaga filmis! Mälberg on loonud väga hea karakteri, joonistades selgelt välja keskealise naise ängi, luhtunud nooruse ja lootused ilusamale, tõelisemale elule. On ka teisi veenvaid rolle, näiteks Andres Tabun Lauri isana ja Margus Mikomägi tema sõbrana, kohaliku metsavahina. Kokkuvõttes tundub näitlejaansambel siiski pisut ebaühtlane, nagu oleksid osatäitjad jäetud iseenda hooleks. Tõsi, seda kompenseerib Jean-Noël Mustoneni väga ilus kaameratöö käsikäes Tambet Tasuja montaažiga, mis näitab Eesti väikelinnaelu ühtaegu poeetiliselt ja klaustrofoobiliselt, surudes sedaviisi eri kaadritesse näiliselt teineteist välistavad kategooriad.“ /---/

Arvustuse terviktekst:
Pigem peredraama kui triller — Sirp
Davidjants, B. (2016). Pigem peredraama kui triller. Sirp, 8. jaan, lk 17.

Marleen Roosna: „Vagur tagasihoidlikkus on „Ema“ vooruseks, ent pealispinna all pulbitseb kavalalt kirjutatud sünge lugu, mis ei reeda vaatajale paljut. Kadri Kõusaar on ekraniseerinud loo arenduse rütmiliselt aeglase dünaamikaga, mis avab käsikäes süžeega vaikselt kihte, et jõuda sisu tuumani. Neid kihte koorivad kõrvaltegelased, kellest igaühel on koomas mehega oma asi ajada või salajutt rääkida. Kõnealused asjad ja jutud loovad motiiviga kahtlusaluseid, kes teenivad auga filmi žanri. Stsenarist Leana Jaluksele on see esimene mängufilm ja ta demonstreerib kirjutamise meistriklassi. Lõpplahendus on niivõrd ootamatu, et kui tahta filmist maksimum välja pigistada, tuleks „Ema“ lausa kaks korda vaadata, kuna teistkordsel nägemisel on vaatenurk esimese korraga võrreldes totaalselt vastupidine.“ /---/

Arvustuse terviktekst:
http://www.sirp.ee/s1-artiklid/film/pussipauguga-uude-aastasse/
Roosna, M. (2016). Püssipauguga uude aastasse. Postimees, 8. jaan, lk 16.

Kaarel Kressa: „Kadri Kõusaare „Ema” sai valmis ja eelmise aasta mais välja kuulutatud mikroeelarvega filmide võistluse võidutöödest esimene on tänasest kinodes. Ainult 120 000 euro suurune (isegi mitte mini-, vaid mikro-) eelarve annab justkui teatava indulgentsi, millega filmi puudusi õigustada, aga vaatajal ei ole sellistest faktoritest sooja ega külma. Tundub õiglane öelda, et kõige hullem ei olnudki. Hoolimata ohtratest puudustest on filmil voorusi, mis heatahtliku vaataja jaoks võivad teose lõpunivaatamist õigustada. Üks neist on kindlasti mõõdukas pikkus, sest film kestab alla pooleteise tunni. /---/

Filmi tugevaim külg on stsenaarium. Mitte et dialoogi poleks saanud usutavamaks ja vähem kirjanduslikuks kohendada, aga üldine struktuur on hea. Nagu tiitrites märgitakse, on teos mingil määral inspireeritud Kevin McCanni kuuldemängust „Kooma”. Kuna pea kogu tegevus toimub ühes väikeses ruumis või sama maja allkorrusel ja hoovis, sobiks lugu ideaalselt ka teatrilavale tuua. Nii et põhistsenarist Leana Jalukse, kelle jaoks see oli esimene pika mängufilmi stsenaarium, on teinud head tööd.

Head tööd teeb ka peaosaline Tiina Mälberg. Rolli iseloomu arvestades oleks „nauditav” ilmselt vale sõna, aga perekohustustest frustreerunud keskealise naise vagura pealispinna all pulbitsev agressioon antakse ehedalt edasi. /---/

Nüüd negatiivse juurde: kui Mälberg välja jätta, on näitlejatööd valdavalt viletsad. Kobavast esitusest jääb tihti mulje, et osatäitjatel kipub etteantud tekst ununema ja selle asemel nämmutatakse midagi, mis pähe tuleb. Või siis esitatakse repliigid suurepärase diktsiooniga diktorihäälel, mis röövib rollilt igasuguse autentsuse. Esimesel puhul tulevad meelde tänapäevased seriaalid, teisel puhul 1980-ndate telefilmid, aga mängufilmide latt on tänapäeval tunduvalt kõrgemal. See on ilmselt peamine tunnus, mis tõestab, et eelarve polnud piisav. Paistab, et lavastajal polnud lihtsalt majanduslikult võimalik nii palju duubleid teha, et rahuldava tulemuseni jõuda. /---/

Plusspoolele jääb veel see, et film tutvustab kaht väga fotogeenilist naisenägu: Katrin Kalma ja Rea Lest. Ka Siim Maaten on juurviljastunud Lauri rollis täiesti adekvaatne. Pidin seda fakti kontrollima, aga tõepoolest – koomas inimesed võivad silmi pilgutada.

Mainitud põhjustel on Kõusaare film kõige parem neil hetkil, kus keegi parasjagu midagi ei ütle. Selliseid stseene siin õnneks on. Minu lemmikuks jääb seksistseen, mis läheb Eesti filmi piinlike lembehetkede kullafondi.

Nagu teada, on Kõusaar paras elitarist ja selle üle uhke. Ema elu detaile, kuhu kuuluvad kartulid jahukastmega ja poja roojaste mähkmete vahetamine ning mille kultuuriline kõrghetk on Ott Leplandi kontsert, antakse seega edasi halastamatu sarkasmiga. Halastamatu väikekodanlikele väärtushinnangutele vilistamine on kindlasti Kõusaare tugevus. Ilma selleta oleks „Ema” igasuguse isikupärata, tüüpiline ja igas mõttes masendav Eesti film, nüüd aga võib öelda, et midagi siin siiski on. Ja põnevusfilme tehakse meil niikuinii liiga vähe, sellegi eest tänukummardus.“

Arvustuse terviktekst Eesti Päevalehe tasulisel digilehel:
http://epl.delfi.ee/news/kultuur/kadri-kousaare-ema-kuidas-raha-kokku-hoidmine-head-ideed-lammatab?id=73373369
Kressa, K. (2016). Kadri Kõusaare „Ema“. Kuidas raha kokkuhoidmine head ideed lämmatab. Eesti Päevaleht, 8. jaan, lk 20.

Maria Avdjuško: „Üliväikese eelarve kohta on «Ema» puhul tegemist väga hästi kirjutatud ja põneva looga. Väikeste vahenditega loodud psühholoogiline thriller. Operaatoritöö mõjus sugestiivselt. Režissööri puhul võib aga ette heita liigset laialivalguvust, näitlejad on ilmselgelt jäetud omapäi ja mängitakse eri žanrites: komöödiat, draamat ja kehva isetegevust. Kahjuks pole loos sisalduvat potentsiaalset pinget osatud hoida.“

Sven Grünberg: „Olen ikka oma tudengitele rääkinud, et on asju, mida on filmis, erinevalt näiteks kirjandusest, väga raske teostada. Filmis «Ema» on tegevus surutud peamiselt halvatud mehe vanemate majja, kus teda külastavad sõbrad ohtralt monolooge peavad, kuid mille veenev esitamine mitmelegi üle jõu käib. Eriti kõrget näitlejameisterlikkust ja põnevat teksti nõuab ka pikaajaline tegevus väikestes ruumides. Kirjanduslik alusmaterjal on päris huvitavgi, kuid ekraanilt näeme paraku… no mitte eriti..., kuigi mõned näitlejatööd on siiski «Emas» ka rohkem/vähem õnnestunud. Odava filmi puhul oleks olnud arukas loobuda liigsest tõsiseltvõetavusest, kasuks oleks tulnud tinglikkus, humoorikus, või mis veel parem: mõlemad koos. Need jooned oleks vähendanud või lausa maha võtnud asjatut pretensioonikust, mida kuuleme ka filmi helirealt, mis on eraldivõetuna huvitav, kuid kuulub hoopis teistlaadi filmi juurde.“

Olle Mirme: „Legendaarses nõukogude multikas «Kolm sõpra Prostokvašinost» satub ema poja kirja lugedes minestuse äärele. Ta ju ei tea, et poisil jäi tegelikult kiri pooleli («Mul on kõik hästi») ja jutujärje võttis üle hoopis sõber kass («Ainult saba kipub valutama»). Ning et viimaks lisas koergi paar omapoolset mõtet («Ja karvastik sügeleb hullupööra»). Midagi sellist on juhtunud ka "Emaga". Ehkki n-ö kirjatehnika jätab siin-seal soovida, on suurem osa filmist täiesti jälgitav. Loo groteskne finaal muudab kõik eelnenu aga hoobilt absurdseks ja naeruväärseks. Saba hakkab valutama ja karvastik kihelema.“

Artur Talvik: „Tubli töö. Head osatäitmised, haarav lugu ja seda hästi toetav väikelinna atmosfäär. Vähese kinematograafilisuse tõttu hindaks seda filmi rohkem telefilmina ja ka loo poolest sobib see kategooria paremini kui kinofilm. Loost rääkides võiks ette heita ainult seda, et filmi puänt oli vuristades ette kantud.“

Postimehe žürii hindab: „Ema“ (2016). [Artur Talvik, Sven Grünberg, Maria Avdjuško ja Olle Mirme annavad hinnangu filmile]. Postimees: AK, 9. jaan, lk 10.

Kati Saara Vatmann: „Kadri Kõusaare mängufilm “Ema” on sedavõrd tegelik, et näib oma naturaalse kaameratöö ja ilustamata nagu-päris-reaaliaga pigem dokumentaalfilmina. Kuni puändini, kus miski pole olnud nii, nagu tundus. Mistõttu painavalt hall ja koll tõelisuselaadne toode on mitu korda vaatamise film. “Painav” ja “kohutav” on, muide, komplimendid – see ongi taotlus. Pooles vinnas poleks mõtet luubi, lausa mikroskoobi all näidata, kui inetud ja pahelised on õnnetud inimesed. Viimne kui üks. Ja seda rõhutab 1001 pisiasja ja kujundit, mida märkadki alles teisel-kolmandal vaatamisel. Kuigi tegelased nuhivad üksteise järel, ei tea nemadki tõde. Ei teiste ega enda kohta. Leana Jalukse stsenaariumis toimib sama võti, mis Kõusaare skandaalse debüütfilmi “Magnuse” juures: nagu Magnuse enesetapu taga oli tema isa, kehtib “Emas” reegel “mina su sünnitasin, mina su ka tapan”. Kumb ja kuidas, ei kuulu siinkohal paljastamisele – võtab vaatamislusti ära. Ja vaadata tasub seda masendavat teost tingimata, kuna kinost pääsedes vallandub totaalne kergendus: küll mul on kõik hästi... /---/

Arvustuse terviktekst:
http://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=d&d=parnupostimees20160120.2.13.1#
 Vatmann, K. S. (2016). “Mina su sünnitasin, mina su ka...”. Pärnu Postimees, 20. jaan, lk 5.

Väliskajastus

NEW YORK TIMES

April 13, 2016 Mike Hale " How to Make Sense of the Tribeca Film Festival"

“Mother by the Estonian director Kadri Kousaar, is a pitchblack comedy-mystery about a wife and mother whose son lies comatose in an upstairs bedroom, the victim of an unsolved shooting. We eventually learn who the gunman was — and gain a fairly precise picture of a small town’s frightening moral and sexual landscape — through the monologues of the son’s visitors, who rashly give up their secrets in his silent, unblinking presence.”

http://nyti.ms/1SoaIes

VILLAGE VOICE

April 12, 2016 The Best of Tribeca, Bilge Ebiri "The Best of Tribeca: The Movies Not to Miss at a Fest Coming into Its Own"

“Kadri Kousaar’s claustrophobic thriller rarely leaves the confines of the house, but it manages to be both playful and tense. And it builds to a hell of a twist.”

http://bit.ly/1S6boGw

VARIETY

April 22, 2016 Jay Weissberg "Film Review: ‘Mother’"

“[…] a pleasure to watch. […] ”Mother” will fit perfectly into festivals needing a bit of intelligent levity.”

http://bit.ly/1SHF0ZO

INDIEWIRE

April 15, 2016 Riyad Mammadyarov "Tribeca: How Estonia’s Kadri Kõusaar Was Inspired by the Coen Brothers to Make Her ‘Mother’"

“Her latest film, "Mother," is set to provide the same sort of reverence and laud in its humor, darkness and its quintessential Eastern European nature, and it is set premiere on the other side of the pond at this month's Tribeca Film Festival.”

http://bit.ly/1NsJdMv

March 17, 2016 Kate Erbland "Watch: Small Town Living Takes a Twisted Turn in ‘Mother’ Trailer"

“In just under two minutes, this trailer for Estonian drama "Mother" delivers enough tension, drama and mystery to fill entire hours.”

http://bit.ly/1pqDd1b

VICE

April 5, 2016 The Creators Project, Sami Emory "This Female-Led Estonian Film Reveals the Dark Side of Motherhood [Exclusive]"

“Produced, written, and directed by an all-female team, with Aet Laigu as producer and co-screenwriter with Leana Jalukse and Kadri Kousaar as director, MOTHER twists ingredients of a timeworn genre into a critical portrayal of the pressures of small-town life, the danger of desire, and the ambivalence of unplanned motherhood.”

http://bit.ly/23TGS6I

ROGER EBERT

April 14, 2016 Sheila O'Malley "TRIBECA 2016: "MOTHER""

“Created by a team of talented Estonian women, "Mother" walks a tightrope between deadpan and farce, a portrait of patience and womanly drudgery that then turns itself inside out in the final moment, calling into question all that had been set up before.”

http://bit.ly/22IHhq9

VOGUE.COM

April 19, 2016 Laura Regensdorf "6 Tribeca Film Festival Picks That Will Change the Way You Think About Food, Health, and Happiness"

“For the cinephile navigating the dizzying lineup at the annual Tribeca Film Festival, it helps to narrow the scope—say, road movies (Detour and Folk Hero & Funny Guy); female directors (Mother and AWOL).”

http://bit.ly/1Svljro

NO FILM SCHOOL

April 18, 2016 Emily Buder "How 3 Women Made Estonia's 'Fargo' in 6 Weeks"

“It's a quietly thrilling whodunit that demonstrates mastery of nuanced character humor. Like Fargo, it deals in absurdity and lurches toward a grim twist.”

http://bit.ly/1WdXtj6

STAGE BUDDY

April 14, 2016 Sheila O'Malley "Review: Mother"

“Marvelously clever from the onset, director Kadri Kõusaar’s Mother soundtrack immediately clues us in with the dissonant tones perched against the harmonies. Something’s fishy in this unassuming, pretty house situated in this quaint little Estonian town.”

http://bit.ly/23Hn5uM

DOWNTOWN EXPRESS

April 13, 2016 Rania Richardson "Estonian Women are the Makers of ‘Mother’"

“The intriguing, well-crafted film examines the interconnected lives of a tightly knit community, to expose the dark side of human nature.”

http://bit.ly/1rbDSoB

FILMMONTHLY

April 13, 2016 Elaine Hegwood Bowen " 2016 Tribeca Film Festival Presents Mother (Ema)"

“And then... it all unravels—in true Fargo fashion. With bold stylized brush strokes the director brings this small community to life.”

http://bit.ly/1rbRpg3

REEL HONEST REVIEWS

April 13, 2016 Pamela Powell " “Mother” is no ordinary crime thriller"

“[…] that’s where “Mother” becomes one of the most sublimely subtle crime thrillers of recent years. […] Mother is a powerful film with its writing, style, and most of all the performance by Malberg. Beautifully filmed, this captivating story will intrigue you, bring you into the story to try to solve the mystery, and then blow you away with the ending.”

http://bit.ly/1S6xys8

FILM PULSE

April 5, 2016 Adam Patterson "Tribeca 2016: Mother (Ema) Trailer"

“As this year’s New York’s Tribeca Film Festival nears, the time has come to start finalizing my schedule and one that is definitely on the list is Kadri Kõusaar‘s Estonian film Mother. ”

http://bit.ly/1ro3GOb

SCREENANARCHY

April 12, 2016 Ryland Aldrich "Tribeca 2016 Preview: US & Int'l Narrative Comps"

http://screenanarchy.com/2016/04/tribeca-2016-preview-us-intl-narrative-comps-gallery.html

J.B. SPINS

April 15, 2016 Joe Bendel "Tribeca ’16: Mother"

"Even if you guess who is up to what, the subtlety of Kõusaar’s approach will cause you to second guess yourself. Still, there is something quite evocative and provocative about the ominous undercurrents flowing beneath the surface of this ostensibly neighborly small town, as if it were all the product of David Lynch on his very bestest behavior."

http://jbspins.blogspot.com.ee/2016/04/tribeca-16-mother.html

MXDWN.COM

April 16, 2016 John Wedemeyer "Tribeca Film Festival Review – ‘Mother’"

"Mother is a deceptively sharp film with a pitch-black sensibility and a frankness that you don’t see in Hollywood filmmaking."

http://movies.mxdwn.com/reviews/tribeca-film-festival-review-mother/

FILM FESTIVAL SALON

April 17, 2016 Michael Scott

“All three women are at the forefront of Estonia’s burgeoning film production industry.”

http://bit.ly/1TAYxva

INDIENYC

April 21, 2016 Lia Fietz "2016 Tribeca Film Festival Interview: Kadri Kõusaar (Director), Leana Jalukse (Writer) & Aet Laigu (Producer) – “Mother”"

http://indienyc.com/2016-tribeca-film-festival-interview-kadri-kossar-director-leana-jalukse-writer-aet-laigu-producer-mother/

THE FILM EXPERIENCE

April 27, 2016 Nathaniel R. "Dark Comedy or Sick Nihilism? "The Mother" and "High-Rise""

"One of the best sustained jokes in this deadpan comedy (it's not really a movie for guffaws but heh-heh touches) is that no matter how many times there's a knock at the door, the parents are surprised even though their house has become Grand Central Station."

http://thefilmexperience.net/blog/2016/4/27/dark-comedy-or-sick-nihilism-the-mother-and-high-rise.html

FILM INTERNATIONAL

April 29, 2016 Gary Kramer "The 2016 Tribeca Festival Report"

“The intriguing Estonian film, Mother, directed by Kadri Kõusaar, is a modest drama masquerading as a mystery.”

http://filmint.nu/?p=18232

FESTIVAL NEWSPAPER EUROPEAN FILM FESTIVAL PALIC

July 22, 2016 Zlatko Romić, "Interview with Leana Jalukse, Writer Of Mother:

Children As Collateral Casualties"

ESTONIAN FILM INSTITUTE

September 16, 2016 "Estonia has nominated Kadri Kõusaar’s film Mother for the 2016 Academy Awards"

“The film deftly balances the visible and hidden within the confines of a small town and the bright world outside and the dimmed light of the sick man’s room, only sometimes lifting the veil from the emotional whirlwinds within the main characters,”

http://filmi.ee/en/uudiskiri/uudised/uk/56819/vaata/56816/

THE HOLLYWOOD REPORTER

September 16, 2016 Nick Holdsworth "Oscars: Estonia Selects 'Mother' for Foreign-Language Category"

"The humorous tale of small-town eccentrics trying to figure out where the money disappears to after a local man withdraws a large sum of cash — and promptly falls victim to a nasty gun accident — has been impressing audiences and critics this year at international festivals ranging from Tribeca to Edinburgh."

http://www.hollywoodreporter.com/news/oscars-estonia-selects-mother-foreign-929521

ESTONIAN WORLD

September 17, 2016 "Estonia submits Kadri Kõusaar’s “Mother” for the foreign language Oscar consideration"

http://estonianworld.com/culture/estonia-submits-kadri-kousaars-mother-foreign-language-oscar-consideration/

LATIN POST

September 18, 2016 Francisco Salazar "Oscar 2017 Predictions: Estonia selects Tribeca Film Festival Selection 'Mother' For the Foreign Language Category"

http://www.latinpost.com/articles/124077/20160918/oscar-2017-predictions-estonia-selects-tribeca-film-festival-selection-mother.htm

FILMNEWEUROPE

September 19, 2016 "Estonia Selects Mother as Oscar Bid"

http://www.filmneweurope.com/news/estonia-news/item/113348-estonia-selects-mother-as-oscar-bid?tmpl=component&print=1

 CINEUROPA

September 20, 2016 Laurence Boyce "Kadri Kõusaar’s Mother to be the Estonian Oscar candidate"

"The film’s dark comedy has proven popular on the festival circuit (it has screened at the likes of Tribeca, where it had its international premiere, and Edinburgh) and has confirmed Kõusaar as one of Estonia’s most exciting directors."

http://cineuropa.org/nw.aspx?t=newsdetail&l=en&did=317782

THE HOLLYWOOD REPORTER

September 29, 2016 Stephen Dalton "'Mother' ('Ema'): Film Review"

"Mother is a crisp, sardonic, darkly funny mystery thriller with a claustrophobic feel.  […] The shock twist arrives with a bitter sting. […] the sour payoff […] bites deeper than a standard suspense thriller, throwing new light on the unspoken power dynamics seething away below the placid surface of tight-lipped families and small communities. Mother is a slender chamber drama from a tiny Baltic state, but it packs a satisfying universal punch."

http://www.hollywoodreporter.com/review/mother-ema-review-934087

ESTONIAN LIFE

October 7, 2016 Helgi Leesment "Mother came to Calgary"

"This production increasingly haunts the viewer, until the eruptions in the last few minutes."

http://www.eestielu.com/et/eesti-elu/172-estonianlife-eestielu/k…r-kino/5828-mother-came-to-calgary?tmpl=component&print=1&page

INTERNATIONAL CINEPHILE SOCIETY

October 11, 2016 Tim Chandler "VIFF Capsule Reviews #3"

"Kõusaar plays some lovely narrative tricks with Mother, toying with the viewer by revealing little bits of information via the characters’ hushed one-way conversations with the comatose man. We tend to know what is going on before the people in the film do, but Kõusaar deliberately isn’t always leading us down the correct path. Where the film ends up is actually hilarious, but it is the little comedic gems along the way that are the heart of the film. (How many people can peek behind the same pile of books in a bookcase to see if money is there, anyway?)"

http://icsfilm.org/reviews/viff-capsule-reviews-3-4/

EAST EUROPEAN FILM BULLETIN

October 15, 2016 Jack Page "A Town Without Pity"

"The plot is mischievously misdirected by Kõusaar, oscillating between a darkly comic drama and a sinister murder mystery. The viewer is left to uncover the case and provide himself with more detective work than the baffled policemen it is assigned to. The resultant tone is latent with wickedly black humor and layer upon layer of deceptive character development."

https://eefb.org/warsaw-film-festival-2016/mother/

CINEUROPA

October 18, 2016 Alexandra Gabrižová "WARSAW 2016 Discoveries Mother: A darkly comic chill"

"A simple form and cold-faced acting styles – which may bring the characters of Aki Kaurismäki’s to mind – are used with great effect to create comedy alongside personal drama."

http://cineuropa.org/nw.aspx?t=newsdetail&l=en&did=318757

WOMEN AND HOLLYWOOD

October 24, 2016 Laura Berger "Kadri Kõusaar on Directing “Mother,” Estonia’s Oscar Submission"

https://blog.womenandhollywood.com/kadri-kõusaar-on-directing-mother-estonias-oscar-submission-157a49c1ba07#.gp42f0g1p

SCREENDAILY

November 21, 2016 Wendy Ide 'Mother (Ema)': Tallinn Review

"Sardonic in tone, and economic in running time, this is a neat, contained little drama. […] Estonia’s submission for the Foreign Language Oscar is a nimble domestic thriller, which downplays its humour with a dispassionate, cool eyed approach."

http://www.screendaily.com/reviews/mother-ema-tallinn-review/5111535.article

KOLKATA KONNECTOR

November 23, 2016 Abhijit Ganguly "I Prefer to Play Roles that Are Versatile and Complicated."

http://kolkatakonnector.blogspot.com.ee/2016/11/i-prefer-to-play-roles-that-are.html

KOLKATA KONNECTOR

November 30, 2016 Abhijit Ganguly "Screenwriting is an Art that Requires a Lot of Handicraft"

http://kolkatakonnector.blogspot.com.ee/2016/11/screenwriting-is-art-that-requires-lot.html

EUROBUTNOTTRASH

December 3, 2016 "Film Review: Mother. Baltic Rhapsody: Darkly comedic whodunit"

"A sardonic, playful, and claustrophobic mystery which offers hints that Baltic Noir might be on the verge of a breakthrough moment. Exploring possible consequences of self-deception, sacrifice, and selfishness, the deceptively subtle approach taken by the script works on multiple levels as it dissects a mother and son’s relationship. […] Like all good whodunnits, everyone is a suspect and viewers will keep guessing throughout the film. Mother is an ideal introduction to Estonian cinema. A dark comedy with an unexpected bite."

https://eurodrama.wordpress.com/2016/12/03/film-review-mother/

GOLDEN GLOBE AWARDS

December 7, 2016 Jean Paul Chaillet "Mother (Estonia)"

"A subversively unsettling and smartly crafted whodunit festooned with an often sardonic humor, Mother is Kadri Kousaar’s third film."

http://www.goldenglobes.com/articles/mother-estonia

EVERYFILM BLOG

January 6, 2017 "Mother (Ema); movie review"

"One of the Mother's hallmarks is the number of red herrings which are thrown into the plot. They demand the audience pay keen attention but, even then, they will be left guessing until its very end."

http://everyfilmblog.blogspot.com.ee/2017/01/8-mother-ema-movie-review.html

THE DESERT SUN

January 10, 2017 Xochitl Pena "'Mother' from Estonia weaves comedy with mystery"

http://www.desertsun.com/story/life/entertainment/movies/film-festival/2017/01/10/mother-estonia-weaves-comedy-mystery/96402914/


Meie koostööpartnerid

  • Kultuuriministeerium
  • EFI
  • Eesti Kultuurkapital
  • ERR
  • Rahvusarhiiv
  • BFM
  • Kinoliit
  • Eesti Filmiajakirjanike ühing
  • Tallinnfilm