Avaleht » Filmiliigid

Akrobaadid Jüri Druus ja Sergei Fatkin (1966)

Ringvaade "Nõukogude Eesti" nr 1 (830), jaanuar 1966

3/6

Alternatiivpealkiri filmiarhiivis ja Tallinnfilmi teatmikus: Akrobaadid J. Druus ja S. Fatkin

Filmikroonikad Kestus: 01:23

Huviinfo

Kunstinõukogu arutelult 9. veebruaril 1966

Parvel: Miks mitte anda palale esimene grupp? Kas seda pala on tarvis või mitte, see ei puutu operaatorisse. Aga operaatori töö on niisuguste võtete juures äärmiselt raske. Tuleb väga teravalt jälgida, kuhu akrobaadid hüppavad. Operaator on väga hoolikalt töötanud, suure täpsusega, tähelepanelikult. See on tegemise poolelt üks raskemaid palasid.

Kasesalu: Muidugi, võetud on korralikult, kuid sai juurde võetud, on teist gruppi väärt.

Beltšikov: Me andsime küll kõikidele paladele teise grupi, kuid selles ringvaates torkab silma mingisugune hõredus. Ei leia erilisi saavutusi montaaži ega muusikalise kujunduse osas. Teiste ringvaadetega võrreldes on natuke madalamal tasemel tehtud.

Parvel: Sm Beltšikoviga võib nõus olla, kuid hõredus käib temaatika kohta.

Kasesalu: Arvan, et hõredus on tingitus sellisest muusikalisest kujundusest, mis on males, tehases ja "Rametos".

Ojamaa: Esimesest numbrist alates on tahetud teha selline elurõõmus ja hoogne ringvaade. On portreed, tähtsamate sündmuste äramärkimine. Mis puutub muusikalisse lahendusse, siis on toredasti leitud avapala muusika.

Tambek: On selline pala nagu autasude kätteandmine, see on liikumatu pala. Samasugune liikumatu pala on maletšempionaadi lõpetamine. Puhttehniliselt lahendatud, ilma et inimesi oleks välja toodud. Natuke elavam on tantsuvõistlus. Akrobaadid ka midagi juurde ei anna, "Rameto" juures on palju küsimusi. Palade tõlgendamine jätab soovida.

Danilovitš: Ringvaate temaatika on üksluine, neli viimast pala on ühetaolised. Ja peab ütlema, et kõik asjad on primitiivselt, tavaliselt võetud. Võtame kasvõi akrobaadid ja male - jätavad võrdlemisi kesise mulje. Pole arvestatud palade lahendamise viise ja omavahelist sidumist. Sellest jääbki üksluiseks ja tervikuna ebahuvitavaks. Operaatorite poolt pole head loomingulist suhtumist. Välja päästab tantsupala, kus on hoogsust ja pidulikkust.

Parvel: Ma pole nõus, et akrobaate on tavaliselt võetud. Nad esinevad sellises rüüs, nagu oli sajandi alguses. Ja sellises tummfilmi maneeris on võetud. Võte ühtib sellega, mida esitatakse. See on tüüpiline Chaplini pala.
Palale anti II tasustamisgrupp.
Allikas: ERA.R-1707.1.942 Kunstinõukogu protokollid.

Meie koostööpartnerid

  • Kultuuriministeerium
  • EFI
  • Eesti Kultuurkapital
  • ERR
  • Rahvusarhiiv
  • BFM
  • Kinoliit
  • Eesti Filmiajakirjanike ühing
  • Tallinnfilm