Avaleht » Filmiliigid

Vasaku jala reede (2012)

...ehk täitsa p...s.. 25 tundi

Mängufilmid | Põnevusfilm Kestus: 100:34

Huviinfo

Arve ja fakte filmi valmimisest

Filmitootmisettevõte Tallinn Skyline Productions asutati 2010. aasta augustis. Juba mais oli alustatud filmi "Vasaku jala reede" arendusega. Filmi stsenaarium osales 2010. aastal Tallinnas Baltic Eventi Power workshop'is. Märtsis 2011 jõudis film ettevalmistusperioodi.
Aprillis toimus Solarise keskuses filmi «Vasaku jala reede» casting, kuhu tuli kohale 540 noort. Nende hulgast valiti välja väiksem grupp inimesi, kellele korraldati kinnine casting. Tulemuseks kümmekond noort näitlejat, kes osalesid filmis. (Elu24.ee).
Võtted algasid 16. juulil 2011 ning kestsid 16. augustini. Massistseenidesse kutsuti osalejaid kolmel korral:
31. juulil ja 1. augustil klubisse "Hollywood" (vanus 18+), 5. augustil Stroomi randa filmima rannastseene, 16. augustil kontserdi stseenidesse bändiga Aides Viru tänava "Hoovis". (Elu24.ee).
2010 tehti "Vasaku jala reede" „teaser“.
2010 valmis "Vasaku jala reede" animeeritud trailer.
30. detsembril 2011 tuli välja filmi ametlik trailer.
31. jaanuariks 2012 valmis filmi DCP.
Film valmis 28 võttepäevaga, neist mõned kestsid 16 tundi. Kogumaksumuseks kujunes 36 500€. Sellise kasina summaga filmitegemine sai võimalikuks seetõttu, et tehnikat saadi üürida suure hinnaalandusega Balti Filmi- ja Meediakoolist, Widescreenilt ja stuudiolt Allfilm. Nii võttetiimi inimeste kui ka näitlejate töötasud olid miinimumi lähedal.
Kaasfinantseerijateks olid Hasartmängumaksu Nõukogu ja Tallinna Linna Noorsooprojektide toetus.
Allikad:
EFSA andmekogu.

http://www.elu24.ee/518506/tule-vasaku-jala-reede-massistseeni/ (21.11.2012).
http://www.elu24.ee/424998/ule-viiesaja-noore-kandideeris-filmi-vasaku-jala-reede/ (21.11.2012).

Teemad ja filmi iseloom (filmi autoritelt)

Film on musta huumoriga vürtsitatud põnevik / kriminaaldraama, kus väga erinevate inimeste saatused ristuvad ühe vägivaldse öö jooksul. Kiirenevas tempos filmi lõpus ei ole enam kellelgi neist käed puhtad ja ellujäänud kannavad alatiseks endaga kaasas oma tegude tagajärgi.

Sihtgrupiks on noored vanuses 15-30. Film liigub kiires tempos ning omapäraste lahendustega (võttenurgad ja valgus, lisaks kasutusel freeze frame, rewind, jne). Väga oluliseks osaks ka muusika ning just noortele tabude piire kompavad stseenid.

Kaheks filmi läbivaks teemaks on kontrastid (erinevate tegelaste käitumises samades olukorades) ja otsuste tagajärjed. Samas on ka filmis oma roll ühel rahaga täidetud spordikotil ja püstolil, mis erinevate seltskondade kätest läbi käivad.

Film on ansamblifilm – sellest liigub läbi palju erinevaid tegelasi, igaühel neist on midagi öelda ja oma roll sündmuste käigus – ning kõigil on oma suhe relva ja / või rahadega.
Filmis on kaks põhilist lugu – esimene räägib kolmest noormehest, kes satuvad pealinna külastades vägivaldsete sündmuste keerisesse. See on klassikaline „teekond tundmatusse“, kus tegelased satuvad võõras linnas valede inimestega valesse kohta. Teine põhiline liin on klassikaline armukolmurk (või nelinurk, või isegi viisnurk, nagu hiljem välja tuleb) ja loomulikult tehakse selles loos suur hulk valesid otsuseid.

Toetavateks liinideks ja tegelasteks on:
- Rikaste vanemate poeg, kellel väga keeruline suhe oma isa ja noore ahvatleva võõrasemaga.
- Noor tüdruk, kelle suht pealiskaudne elu keerleb raha, pidutsemise, riiete, meigi ja rikaste meeste ümber – aga filmi lõpuks jõuab ka temale reaalsus kohale.
- Grupp vägivaldseid narkomaane, kelle tegevus viib liikvele elusid muutva (ja lõpetava) sündmuste ahela.
- II maailmasõja veteran, kes on kinni oma mälestustes vanast heast nõukogude ajast ja üritab maailma parandada oma vaatenurga alt.
- Kaks endist vangi elatuvad võlgade sissenõudmisest ja vägivaldsetest kuritegudest – loomulikult ei lähe kõik asjad nende plaanide järgi.
- Ning kaks rahamurede pärast valele teele sattunud tüdrukut, kes teevad nii mõnegi vale otsuse, otsides väljapääsu oma praegusest elust.

Üleval mainitud lood põimuvad filmis 24 tunni jooksul erinevate asjaolude ja kokkusattumuste toel üheks tervikuks. Ülesvöetud teemad on tõsised – ausus, petmine, vaesus, sõprus, alkohol, narkootikumid, HIV jne. Hoolimata teemade tõsidusest ei ole siiski tegemist rasket sorti draamaga. Iga kord kui asjad liiga tõsiseks pööravad, lisandub filmile paar absurdihuumori momenti ning vaatajatele meenutatakse, et ennekõike on siiski tegemist väljamõeldud ja nende lõbustamiseks kirjutatud looga.
EFSA andmekogu.

Karmi sõnavara, seksi- ja vägivallastseenide pärast on film alla 14-aastastele keelatud.

Filmist kriitiku pilguga

Maria Ulfsak-Šeripova: „Noorte režissööride tehtud ja toel valminud “Vasaku jala reede” on mingis mõttes sama tüüpi toode nagu talgufilm “Täitsa lõpp” — väikese eelarvega eksperimentaalprojekt, millel pole kunstiambitsioone, mis on suunatud rahvale, ennekõike noorele publikule, ja kus kasutatakse läbisegi tuntud nägusid ja amatöörnäitlejaid.

Kuigi “Vasaku jala reedes” käib tsirkus ümber kotitäie raha ja vana püstoli, on filmi keskne motiiv ikkagi tegevus, mida asjaomased ise nimetavad panemiseks. Nagu sõnastavad filmi eri tegelased: “Õlu ja seksitrall — need asjad meestele meeldivad”, “Iga mees on oma seksi sepp ja oma õlle valaja” ning “Monogaamia ei ole normaalne — mesilased panevad puid, põõsaid, taimi; mehed panevad naisi”.

Filmi põhipublik ehk noored (kes muidu üsna tõrksalt kinno eesti filmi vaatama tulevad) tahavad ekraanil näha nalja, seksi ja vägivalda ning nende jaoks pole suurt tähtsust sellel, mis on ühe või teise tegelase funktsioon või motivatsioon, milliseid räigeid soostereotüüpe taasluuakse või mida üleüldse kõige sellega öelda tahetakse. Nii et nendele küsimustele on siinkohal tarbetu hakata vastuseid otsima.

Siiski tuleb tõdeda, et “Vasaku jala reedes” on hoolimata kogu tema tobedusest tänu mingile nooruslikule kirglikule entusiasmile särinat ja elu — ja seda polegi nii vähe.“
Ulfsak-Šeripova, M. (2012). Pifid ja panemine. Eesti Ekspress, 1. märts, lk 42.
http://www.ekspress.ee/news/areen/uudised/pifid-ja-panemine.d?id=63993029 (2.10.2012).

Andres Laasik: „Noored režissöörid Andres Kõpper ja Arun Tamm lõid kodumaise versiooni „Pulp Fictionist”, mis peaaegu õnnestuski.

Filmi ilmselge pluss on Priit Võigemasti mängitud pätt number 1 roll, kus stsenaristid on relvastanud väljapressimisega tegeleva kaagi veel Friedrich Nietzschelt pärit tsitaatidega, nii et tekib koomiline ja ühtlasi ängistav tegelaskuju, kellel on kinolinal veetlus täiesti olemas.
Pole mingit kahtlust, et Võigemasti mängitud pätt ja tema kaaslane, keda kehastab Taavi Teplenkov, peaks „Vasaku jala reedes” looma maavillase versiooni „Pulp Fictioni” paarist, keda mängisid John Travolta ja Samuel L. Jackson. Küllap peaks siis Võigemasti mängitud taskufilosoof olema vaste Samuel L. Jacksoni targutustele. Ja mis seal salata, ongi. Taavi Teplenkovi rollile oli kirjutatud argisem dialoog ja seetõttu ta samavõrd lennukat rolli ei tee, kuid kahe päti tegemisi on selles filmis põnev jälgida.

Mis puutub filmi noortesse peategelaskujudesse ja nende peetud dialoogidesse, siis on need sellised poolikud saavutused. Palju on slängi, narkootikume ja seksi, kuid kogupilt on üks väljamõeldud maailm, mis lähtub pigem Hollywoodi ja Ameerika indie eeskujudest kui siinsest reaalsusest. Filmi seks ja vägivald on Ameerika B-filmi nägu.“
Laasik, A. (2012a). Uued filmitegijad seisavad vasaku jalaga Hollywoodis. Eesti Päevaleht, 20. veebr, lk 13. http://www.epl.ee/news/kultuur/uued-filmitegijad-seisavad-vasaku-jalaga-hollywoodis.d?id=63943577 (2.10.2012).

Kati Saara Vatmann: „Kõpper-Tamm-Rohelend-Algus näivad nautivat, et inimestel puuduvad eetika ja ideaalid, pürgimused ja unistused. On patune põgenemine, spermajõed ja verenired, ohjeldamatult alkoholi ja narkootikume. Truudust ega armastust pole olemas. Äärmuslikult nihkesse võimendatud ja üle võlli lennutatud on nii karakterid ja olukorrad kui nende koosmõju.
Kui mitte midagi peale raharalli ja alko-narko-hurraa pole, kui nii seks kui lõikumine-mõrvamine käib igasuguse kireta, mehaaniliselt nagu essulkäik, on jälk. Just sellepärast, et tasakaalustavat helget poolt pole ollagi. Muidu elaks nii hakkimise kui fakkimise, pideva pilvitamise ja elumõttetuse ehk üle.“
Vatmann, K. S. (2012). Vasaku jala reedel kestab nurjatute dessant mendi kiuste. Pärnu Postimees, 21. sept. http://www.parnupostimees.ee/980242/vasaku-jala-reedel-kestab-nurjatute-dessant-mendi-kiuste/ (2.10.2012).

Blogijast filmihuviline: „Ja pole ka kõik eesti filmid nii võltsid, aeglased, diibid ja tüütud nagu paljud ikka veel visalt usuvad. Vaadake seda vahvat kohaliku koloriidiga krimimeelelahutust ja veenduge ise.“
http://filmijutt.blogspot.com/2012/02/vasaku-jala-reede-bad-hair-friday.html (2.10.2012).

Sisukokkuvõte filmi tegijatelt

Hommikul saabuvad 3 noomeest Tallinna: KUTT on pausil oma suhtes TÜDRUKSÕBRAGA – pärast seda, kui tüdruk ta abieluettepaneku üle järele-mõtlemiseks aja maha võtta palus. Reis Tallinnasse on organiseeritud KUTI tuju tõstmiseks ta kahe parima sõbra SÕBER 1 ja SÕBER 2 poolt (seejuures on SÕBER 1 reisi organiseerimisel tagantlükkav jõud).

Kiiresti tutvustatakse ka kõiki teisi tegelasi. PÄTT 1 ja PÄTT 2 – kaks 40 aastast, vägivaldset, ropu suuga kurjategijat, kes saavad ülesandeks toime panna inimrööv. RIKAS KUTT (kellel keerulised suhted oma isaga) saab teada, et juhul kui ta ülikooli ei lõpeta ning ainult pidutseb, kavatseb ta isa teda rahalisest toetusest ilma jätta. VAENE POISS on tore, hoolitsev noormees, kes töötab pikad õhtud miinimumpalga eest. Ta armastab VÄIKELINNA TÜDRUKUT, kelle sõbranna SUURLINNA TÜDRUK üritab VÄIKELINNA TÜDRUKUT panna mõnda rikkamat partiid leidma. SUURLINNA TÜDRUK on just lõpetanud suhte oma poisi RIKKA KUTIGA, kelle isikut ta oma sõbrannade eest varjanud. PUNDIJUHT juhib kokku neljast üsnagi vägivaldsest narkomaanist koosnevat jõuku (vanuses 18-35). Nad elavad lagunenud korteris koos kahe „jagatud“ tüdruksõbraga: TÜDRUK 1 ja TÜDRUK 2 (20-ndates aastates), keda PUNDIJUHT sunnib ka prostituutidena raha teenima. Viimasena tutvustatakse VETERANI – 80 aastane II maailmasõja veteran, kes vastu tahtmist hoiab enda kodus salapärast spordikotti.

Päeva arenedes saame rohkem teada tegelaste taustast ja motivatsioonist. KUTT üritab pidevalt telefonis kätte saada oma tüdrukut; see aga väldib tema kõnesid. KUTI sõbrad üritavad ta tuju üleval hoida, aga tundub, et ta on lootust kaotamas. SÕBER 2 on seltskonna naerualune, kuna tema sõbrad arvavad millegipärast, et ta on süütu (mis võib seejuures täiesti tõsi olla). RIKAST KUTTI (ja ta sõpru) näidatakse kui ennast täis rikkaid nolke – olles oma isa rahadest ilma jäänud, üritab ta raha saada oma VÕÕRASEMALT, kes juhust kasutades poisi võrgutab. VAENE POISS veedab päeva VÄIKELINNA TÜDRUKUGA, avaldades talle oma tundeid – too aga flirdib hoopis juhusliku kokkusaamise käigus RIKKA KUTIGA.

Tegevuse arenedes saame teada, et PÄTT 1 & 2 omavad vägivaldset minevikku; praegu on neil näpud pöhjas ja nad elavad peost suhu. Olles vanglas Nietzschet lugenud, kujutab PÄTT 1 ennast ette tõelise filosoofina. Narkomaanide punt on mures oma heroiinivarude pärast ja PUNDIJUHT kannatab vägivaldsete tujumuutuste all. Tema tujumuutused viivad ta konflikti VETERANIGA, kes esialgses kokkupõrkes tulirelvaga ähvardades võitjaks jääb – samas kaotab vanur peale kokkupõrget oma relva. Hiljem leitakse relv POISI poolt – nagu proloogis juba näidatud. TÜDRUK 1 & 2 peavad plaane PUNDIJUHI võimu alt põgenemiseks – seni on neid takistanud rahade puudus, aga juhuse tahtel saavad nad raha Eestist lahkumiseks.
Öhtul satuvad KUTT, SÕBER 1 & 2, RIKAS KUTT (ja ta sõbrad), VÄIKELINNA TÜDRUK,  SUURLINNA TÜDRUK and TÜDRUK 1 & 2 samasse ööklubisse. Klubi on täis igasuguseid tegelasi ja kõik pidutsevad täie hooga, välja arvatud KUTT, kes loodab ikka veel oma tüdrukut telefonis kätte saada. Sama-aegselt röövivad PÄTT 1 & 2 ära RAAMATUPIDAJA – kohaliku maffiabossi raamatupidaja, kes oma bossilt raha varastanud. Nad hirmutavad ja piinavad teda terve öö; piinamine ĺõppeb verise aktiga. RAAMATUPIDAJA jäetakse siiski (hetkel) ellu, kuna kurjategijate ülesanne on talle korralik õppetund anda ja mitte teda tappa.
RIKAS KUTT ja tema sõbrad tarbivad kokaiini, see kontrasteerub narkomaanide heroiinisüstimisega oma lagunenud korteris. Algul tantsides SÕBER 1 & 2-ga, satub VÄIKELINNA TÜDRUK mingi hetk RIKKA KUTI seltskonda – teadmata, et too on olnud SUURLINNA TÜDRUKU boyfriend. Tundub, et ka VÄIKELINNA TÜDRUK on siiski ainult rikka mehe otsimise peal väljas. Samas jätkavad SÕBER 1 & 2 pidutsemist koos TÜDRUK 1 & 2-ga. Teadmata, kuidas ta tüdruksõber klubis pidutseb, teeb VAENE POISS öösel oma nüristavat tööd, lootes, et jõuab veel oma tüdrukuga kohtuda. VÄIKELINNA TÜDRUK ja SUURLINNA TÜDRUK on klubis sattunud erinevatesse seltskondadesse ja löpuks lahkub SUURLINNA TÜDRUK tüdinult peolt.
Samal ajal norivad teised narkomaanid PUNDIJUHTI selle eest, et ta VETERANILE konfliktis alla oli jäänud. Ja kui narkomaanide varustaja kokkulepitud kohtumisele ei tule, hakkavad nad endale muud meelelahutust otsima. Selleks osutub mööda kõndiv SUURLINNA TÜDRUK, kelle jõuk otsustab ära vägistada. See moment kontrasteerub sellega, kuidas RIKAS KUTT seksib ööklubi tualetis VÄIKELINNA TÜDRUKUGA. Sama-aegselt satuvad KUTT ja ta sõbrad koos TÜDRUK 1 & 2-ga narkomaanide korterisse. SÕBER 1 & 2 seksivad tüdrukutega, samas kui KUTT üritab köögis magada.

Pärast seksi lahkub RIKAS KUTT tualetist, jättes sinna maha VÄIKELINNA TÜDRUKU – too tunneb end ärakasutatuna ja lahkub klubist. Täpselt enne SUURLINNA TÜDRUKU vägistamiseni jõudmist, tuleb PUNDIJUHILE meelde VETERAN ja ta jätab oma tegevuse siiski pooleli. Selle asemel murrab ta koos teiste narkomaanidega sisse VETERANI korterisse, kus nad vanuri surnuks peksavad. Hiljem, korterit läbi otsides avastavad nad salapärase spordikoti, mis on täidetud rahaga.

KUTT äratatakse üles POISI poolt, kes samuti narkomaanide korteris elab. POISS ehmatab teda algul relvaga, aga siis lahkub ta köögist, jättes relva sinna. Samaaegselt varastab TÜDRUK 1 raha SÕBER 1 & 2 rahakottidest.

Narkomaanid jõuavad tagasi oma korterisse ja olukord muurub pingeliseks, kui nad avastavad oma korteris SÕBER 1 ja 2-e. PUNDIJUHT hakkab TÜDRUK 2-e peksma ja kui SÕBER 2 end sinna vahele segab, lööb narkomaan SÕBER 2-e korduvalt noaga. Kaklus laineb ülejäänud seltskonnale ja teiste eest varjul olnud KUTT tulistab pimedas toas relvaga, mille ta köögist kaasa haaras (kordus proloogist). Ta tapab ja vigastab mitut narkomaani, aga huupi tulistades tapab ka TÜDRUK 1 ja 2-e. Noormehed põgenevad korterist, väljudes komistab SÕBER 1 spordikoti otsa. Nähes narkomaanide reaktsiooni sellele, haarab ta koti väiklase kättemaksuna kaasa. Majast väljudes satub seltskond kokku PÄTT 1 & 2-ga, kes parajasti RAAMATUPIDAJAT oma auto pagasiruumi topivad. 3 noormeest hõivavad relvaga ähvardades nende auto.

KUTT ja SÕBER 1 vaidlevad selle üle, mida edasi teha, samal ajal üritades nende jaoks tundmatus linnas haiglat leida. SÕBER 2 on juba verest tühjaks jooksmas, kui SÕBER 1 raha avastab. SÕBER 1 on sellest avastusest nii sisse võetud, et unustab hetkeks oma sureva kaaslase. Mida noormehed ei tea, on see, et PÄTT 1 on paigutanud autosse jälitusseadme, kuna talle ei meeldi autovargad. SÕBER 2 sureb autos olles ja KUTT peatab söiduvahendi, kõndides sealt minema. Frustratsioonis viskab ta minema ka relva. Autost natuke eemal seistes, arutavad SÕBER 1 ja KUTT, mida edasi teha, kuigi nende kõnelus ja plaanid kaotavad lõpuks igasuguse reaalsustaju.

Natukese aja pärast jõuab autoni KARM PÄTT koos kolme kaaslasega – need on kurjategijad, keda PÄTT 1 oli palunud auto asukoht üles otsida. Nad ei märka kahte noormeest, kes end majade vahele peidavad, vaid tõstavad lihtsalt SÕBER 2-e ja spordikoti oma autosse. Helistades PÄTT 1-le, ütleb KARM PÄTT talle, et nad “said laiba kätte” ja, et see viiakse “tavalisse kohta”. PÄTT 1 ja 2 – arvates, et jutt käib RAAMATUPIDAJAST, kes mingil põhjusel surnud – on pettunud, sest siis nad ei saa ju oma töö eest makstud.

Samal ajal saab VÄIKELINNA TÜDRUK kokku VAESE POISIGA kes, roos käes, teda tüdruku majatrepil oodanud on. VÄIKELINNA TÜDRUK ütleb poisile, et ta armastab teda ning nad mõlemad sisenevad majja. Hetk enne sisenemist tunnistab VÄIKELINNA TÜDRUK oma petmise üles ja VAENE POISS lahkub täielikus masenduses majast.

KUTT ja SÕBER 1 avastavad pagasiruumist RAAMATUPIDAJA. See palub neil ennast mitte tappa, alguses mitte mõistes, et tegemist ei ole tema röövijatega. Siis avaldab ta noormeestele KARMI PÄTI võimaliku asukoha – või vähemalt maffiabossi aadressi, kelle jaoks kõik kurjategijad töötavad. Noormehed avastavad autos paar jahipüssi ja SÕBER 1 veenab KUTTI rahale järgi minema. KUTT ei soovi alguses midagi sellist ette võtta, aga pärast viimase ööpäeva sündmusi on ta kergesti manipuleeritav SÕBER 1 poolt. Too tundub olevat ahnusest ületanud igasugused moraalsed ja eetilised piirid. KUTT nõustub löpuks, aga ainult tingimusel, et nad kasutavad relvi ainult ähvardamiseks ja mitte tulistamiseks. Sama-aegselt saavad PÄTT 1 & 2 PUNDIJUHI käest teada rahadega täidetud kotist, ja asuvad teele maffiabossi maja suunas.

Jõudes uhke eramu juurde, helistab KUTT veel korraks TÜDRUKSÖBRALE. Too ei võta ikka veel kõnet vastu ja noormehed murravad majja sisse, kus nad kohtavad MAFFIABOSSI ja KARM PÄTTI ning nende kolme kaaslast. Situatsioon väljub aga kiiresti kontrolli alt, kuna isegi relvadega ähvardades ei suuda noormehed ennast maksma panna paadunud kurjategijate ees. Ootamatult helistab TÜDRUKSÕBER ja teatab KUTILE, et ta on ümber mõelnud ja tahab temaga siiski abielluda. KUTT otsustab sündmuspaigalt lahkuda ja raha maha jätta. Kaasa tirides SÕBER 1-te, läheb tolle püss lahti ning läheb lahti märuliks.

Mõlemad noormehed pääsevad lõpuks majast koos rahadega, aga ainult pärast seda, kui nad on tapnud peaaegu köik ülejäänud toasviibijad. KUTT on shokeeritud sellest, mida ta just teinud on ja SÕBER 1 on saanud märulis tugevaid vigastusi. See hetk sinna saabunud PÄTT 1 & 2 võtavad poistelt ära koti rahaga ja lahkuvad oma autoga, mille maja eest üles leiavad – teadmata, et tagaistmel peidab end RAAMATUPIDAJA. Pärast nende lahkumist saabub kohale RIKAS KUTT – ja avastab oma isa – MAFFIABOSSI – surnuna.

VAENE POISS leiab tänavalt relva, mille KUTT oli ära visanud ja hetkeks pannakse meid uskuma, et ta sooritab enesetapu. Seda siiski ei juhtu, ta mõtiskleb armastuse teemal ja kõnnib päikesetõusu poole... on algamas uus päev. SÕBER 1 ja KUTT lahkuvad hommikul bussiga linnast, omavahel mitte rääkides. Ka SUURLINNA TÜDRUK lahkub sama bussiga linnast, et tagasi sõita oma ema juurde. RAAMATUPIDAJA korraldab autos PÄTTIDELE verise kättemaksu, lahkudes rahadega.
EFSA andmekogu.

Vaata lisaks:

Filmimine ja kajastused: http://www.facebook.com/badhairfriday (2.10.2012).
Treilerid filmist: http://www.badhairfriday.com/trailer.html (2.10.2012).
Vasaku jala reede. Kaadri taga, http://www.tv3play.ee/play/264194/ (21.11.2012).
Rohke pildimaterjal filmimiselt: Making The Movie, http://www.facebook.com/media/set/?set=a.247212015297500.67702.200122343339801&type=1 (2.10.2012).
Galerii: Ott lepland näitas filmivõtetel paljast torsot [artikkel ja fotod võtetelt] (2011). Õhtuleht Online, 6. aug. http://www.ohtuleht.ee/438217 (2.10.2012).

Meie koostööpartnerid

  • Kultuuriministeerium
  • EFI
  • Eesti Kultuurkapital
  • ERR
  • Rahvusarhiiv
  • BFM
  • Kinoliit
  • Eesti Filmiajakirjanike ühing
  • Tallinnfilm