Avaleht » Filmiliigid

Bibendum (2009)

Mängufilmid | Komöödiafilm Kestus: 16:34

Huviinfo

Michelini Mees - üks maailma tuntumaid ja eakamaid reklaamimaskotte

Tema nimeks on Bibendum, kuigi enamik maailmast teabki teda Michelini Mehena, ja ta on ilmselt kõige vanem ühtejärgi kasutatavaid kaubamärke maailmas. Esimest korda esitlesid vennad Michelinid teda koloniaalväljanäitusel 1894. aastal.

http://forte.delfi.ee/news/auto/michelini-mees-uks-maailma-tuntumaid-ja-eakamaid-reklaamimaskotte.d?id=66933488 (18.11.2014).

Autor oma filmist

Augustas Liiv: „Minu peamiseks väljakutseks selle filmi loomisel on äratada ellu elutu objekt, kasutamata selleks animatsiooni või eriefekte. Oma eesmärgi kavatsen saavutada, tuginedes ainult visuaalselt tugevatele sümbolitele. Väga tähtsat rolli mängib meie loos huumor, mille ülesandeks on muuta publikule arusaadavamaks peategelase Macky vajadus oma plastikust sõbra eest hoolitseda. Mackyga sümpatiseerides siseneme tema kujuteldavasse maailma ning mõistame paremini tema absurdset ja koomilist suhet Bibendumiga. Seda filmi tuleks vaadata kui sotsiaalset satiiri, mille tegelased on erinavad kohalikke stereotüüpe esindavad karakterid, keda lääne autojuht kohtab oma teel Venemaalt Eestisse. Neid tegelasi kohates tuleb Mackyl kaitsta oma usku Michelini Mehesse, milleks sunnib teda armastus oma sõbra vastu.“
Allikas: EFI

Filmist kriitiku pilguga

Olev Remsu: „Lühikomöödias „Bibendum” on osavalt põimitud ühiskonnakriitiline sõnum, jantlik armastus ja tegevus kui farss. /---/ Kakskeelne (inglise ja vene) film „Bibendum” on valminud rahvusvahelises koostöös, selle tegijad on pärit tervest Euroopast ehk Ühendkuningriigist, Eestist ja Venemaalt, nõnda et juba sellepoolest on õigustatud globaliseerumisele viitava sõna kasutamine pealkirjana. Kõigepealt üllatab igati klassikaline süžee, mis lühidusest hoolimata sisaldab kõike, mis ühes draamaloos peab olema.
/---/

Komöödiažanreid on teada paarkümmend. Kuhu liigitada „Bibendum”? Ühelt  poolt on tegemist road-movie’ga, ütleme siis teekomöödiaga, teiselt poolt aga ka töökohakomöödiaga. Kõik tegelased tegutsevad ju ametipäraselt. Kas määrata teos satiiriks, jandiks või farsiks?

Film pakub kõiki võimalusi. Satiir on „Bibendum” oma ühiskonnakriitika ja sõnumi poolest, jant Macky armastuse objekti poolest, farsilik on kogu tegevus, mis on seotud valuutavahetamisega. Kahjuks ei jää kõrva kenasid koomilisi repliike,  mis tähendab, et dialoogide kallal oleks võinud edasi töötada. Aga lugu ise on täpselt paigas. Kui pole viimistletud karaktereid, ei saa olla ka näitlejate nüansseeritud mängu. Nõnda esitabki parima rolli David Bowles, teistele pole antudki võimalust individuaalselt silma paista, nemad mängivad küllap tänu režissöörile korralikku ansamblimängu. Kiita võib kaameratöödki, arvestades seda,  et tegu on noorte, äsja Londoni filmikooli lõpetanud debütantidega. Filmi logolauseks on „Tee on sirge kuni esimese kurvini”, mina oleksin pannud „Armastus aitab alati”.“

Arvustuse terviktekst:
http://www.sirp.ee/s1-artiklid/c4-film/armastus-aitab-alati/
Remsu, O. (2009). Armastus aitab alati. Sirp, 12. juuni, lk 18-19.

                      

Meie koostööpartnerid

  • Kultuuriministeerium
  • EFI
  • Eesti Kultuurkapital
  • ERR
  • Rahvusarhiiv
  • BFM
  • Kinoliit
  • Eesti Filmiajakirjanike ühing
  • Tallinnfilm